Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIK PROJE II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0212 2 İÇ MİMARLIK PROJE II 2/6/0 Z TÜRKÇE 9
Dersin Amacı
Birimden modüle mimari örgütlenmede yaşam mekanlarının oluşum ve organizasyonu ile kurgulanması: Yaşam birim belirleyen temel işlevlerin tanımlanması, fiziksel ve sosyo-kültürel kullanıcı profilinin belirlenmesi, kullanıcı profil ve işlev ilişkilerinin kurularak yaşam modüllerinin oluşturulması,  donatı-mekan –çevre ölçek bütünlüğü birim-modül örgütlenmesi, kültürel ve tarihi çevre verileri ile mimari oluşum süreçlerinin kavratılması.
 
Ön Koşullar İç Mimarlık Proje I
Eş Koşullar -
Özel Koşullar En az %80 ders devamı
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Yasemin Erkan Yazıcı, Öğr. Gör. Tolga Erdem, Öğr. Gör. Elif Gelmez , Dr. Öğr. Üyesi Elif Altın, Dr. Öğr. Üyesi Gamze Akbaş
Asistanlar Arş.Gör. Armağan Gülhas
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 13:00-16:45, Cuma, 09:00-12:45, MTS 4, MTS 5
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13:00-16:45, Cuma, 09:00-12:45, MTS 4, MTS 5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri --Stüdyo uygulamaları ve kritikleri, tartışma, maket ve modellleme çalışmları, sunum, teknik gezi, demonstrasyon
Temel Kaynaklar -- Marc Angelil, Dirk Hebel,"Deviations –Designing Architecture", Birkhauser, 2008
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta "Föyün - Dönem boyunca kullanılacak malzemelerin anlatılması. Çalıştay 1: Tortu Uygulama 1: Strüktür (Bireysel) Teorik anlatım ve stüdyo uygulamaları.
2. Hafta "U1| Belirlenen mobilyanın analizi -parçalar nasıl bütün olur?" Stüdyo uygulamaları.
3. Hafta "U1|Analizlerinin tartışılması Birleşim detayları üzerinden yeni detay tasarımı Stüdyo uygulamaları.
4. Hafta "Uygulama 1 Teslimi Uygulama 2: Sirkülasyon (Bireysel) -ilk araştırmalar" Değerlendirme
5. Hafta U2| Çalışmaların ilerletilmesi Stüdyo uygulamaları.
6. Hafta "Uygulama 2 Teslimi DEĞERLENDİRME" Değerlendirme
7. Hafta "Uygulama 3: Final Uygulaması Çalıştay 2. Keşif Bellek Haritaları Teorik anlatım ve alan gezisi
8. Hafta Ramazan Bayramı -
9. Hafta U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları.
10. Hafta U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları.
11. Hafta U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları.
12. Hafta U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları.
13. Hafta U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları.
14. Hafta U3|Tasarım önerilerinin geliştirilmesi Stüdyo uygulamaları.
15. Hafta Final Teslimi. Final Teslimi.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 2 60
Final 1 40


ÖÇ-1Doğal ve yapay çevre verilerinin yaratıldığı mimari kurgulama proje çalışmaları
ÖÇ-2Doğal çevre bilincine sahip düzenleme ve yaratıcı kurgulama tekniklerinin kullanıldığı çevresel ölçekte plan çalışmaları
ÖÇ-3Mimari kurgulamaları ifade eden eskiz çalışmaları
ÖÇ-4Tarihi ve doğal çevrede mimari görme bilincine dayalı eskiz çalışmaları
ÖÇ-5Mimari Çevre oluşumu maket ve modelleme çalışmaları
ÖÇ-6Mimari anlatımda etkili sergileme ve sunum çalışmaları
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6