Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DONATI TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM7021 7 DONATI TASARIMI 2/2/0 Z TÜRKÇE 5
Dersin Amacı
Ders kapsamında, mekan donatı ilişkisi bütün olarak ele alınacaktır. Donatı, içinde yer aldığı bağlam olan mekanla birlikte incelenecek, bu bakış açısıyla donatı-mekan bağını kuvvetlendirecek tasarımlar geliştirilecektir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar derse devam zorunluluğu vardır
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin, Öğr. Gör. Tolga Erdem, Öğr. Gör. Ozan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri çarşamba, 09.00 - 12.45, MTS 6-7
Görüşme Saatleri ve Yeri çarşamba, 13.00 - 13.45, MTS 6-7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teknik çizim, görsel sunum,  uygulama değerlendirmeleri, tartışma, modelleme.
Temel Kaynaklar

·        A.R.Tilley, "The Measure of Man and Woman:Human Factor in Design", Wiley, ISBN-10:0471099554, 2001.

·         J.Panero, M.Zelnik, "Human Dimension and Interior Space:A Source Book of Design Reference Standards", Watson-Guptill, ISBN-10:9780823072712, 1979. 

·         J.Hudson, "Process 50 Product Designs From Concept to Manufacture", Laurence King Publishing, ISBN:978-1-85-669-541-1, London, 2008.

·         R.Thompson, "Manufacturıng Processes", Thames&Hudson, ISBN:)78-0-500-51375-0, London, 2010

·         Odaların Tarihi, Michelle Perrot, Yapı Kredi Yayınları

·         Wright, F. L. 1991. Organik Mimarlık. U. Conrads içinde, 20.YY Mimarisinde Program ve Manifestolar. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı.

Diğer Kaynaklar

Konteyner kullanım biçimleri üzerine:

https://www.arkitera.com/haber/dairesel-bir-havuzun-cevresinde-nakliye-konteynerlarindan-tasarlanmis-bir-ev/

https://www.arkitera.com/proje/kutu-yuva-konteyner-anaokulu/

https://www.arkitera.com/haber/trs-studiodan-konteyner-konut-tasarimi/

https://www.arkitera.com/haber/ekonteyner-kopru/

https://www.arkitera.com/haber/nakliye-konteynerlerinden-yuzer-ogrenci-odalari/

https://www.archdaily.com/973869/h-container-parada-cantilo-estudio?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/778903/container-park-atolye-labs?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/801957/container-rodrigo-kirck-arquitetura?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/60422/container-studio-maziar-behrooz-architecture?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

 

Tasarımcı/Sanatçı atölyeleri üzerine:

https://www.archdaily.com/985644/artist-studio-20-a-messner-architects?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/979147/hloduberg-artist-studio-studio-bua?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/988160/the-good-the-bad-and-the-ugly-artists-studio-didier-fiu?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/971573/studio-for-stained-glass-artist-studio-mxmxm?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/187911/artist-studio-edwards-moore?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/988759/rabi-artist-studio-studio-bo?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/792689/artist-studio-in-sonoma-mork-ulnes-architects?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/603552/an-old-breton-barn-converted-into-an-artist-studio-modal-architecture?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

https://www.archdaily.com/983235/double-square-studio-oneill-mcvoy-architects?ad_source=search&ad_medium=projects_tab

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin tanıtılması Sözlü Anlatım
2. Hafta Mekan-Donatı İlişkisinin açıklanması Örnek projelerin analiz edilmesi
3. Hafta Tasarım önerisi: - Konsept –kavram oluşturma aşaması Öğrenci sunumları ve kritikler
4. Hafta Tasarım önerisi: - Konsept –kavram oluşturma aşaması Öğrenci sunumları ve kritikler
5. Hafta Araştırma dosya teslimi ve sunumu Öğrenci sunumları ve kritikler
6. Hafta Tasarım önerisi: - Kullanım senaryolarının oluşturulması Öğrenci sunumları ve kritikler
7. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi: -Problem tespiti -İhtiyaç analizi -Ön eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
8. Hafta Eskiz sınavı
9. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
10. Hafta JÜRİ Öğrenci sunumları ve kritikler
11. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
12. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Öğrenci sunumları ve kritikler
13. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi: - Sunumların hazırlanması Öğrenci sunumları ve kritikler
14. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi: - Sunumların hazırlanması Öğrenci sunumları ve kritikler
15. Hafta final haftası final haftası
16. Hafta final haftası final haftası
17. Hafta final haftası final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Derse Devam / Katılım 1 10
eskiz sınavı 1 10
Final 1 30


ÖÇ-1İnsan-donatı-işlev ilişkilerini antropometrik ölçü ve ergonometrik ihtiyaçlara göre tanımlayabilir.
ÖÇ-2Malzeme-üretim-uygulama ilişkilerini kullanarak modelleme yapabilir.
ÖÇ-3Kavramdan uygulamaya tasarım süreçlerini yönetebilir.
ÖÇ-4Kavramsal soyut düşünme ile biçimlendirme temel ilkelerini ilişkilendirebilir.
ÖÇ-5Donatı tasarımında insan sağlığı, kalite ve iş güvenliği önceliği ile proje geliştirebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5