Tarih öncesinden başlayarak İlkçağ ve Ortaçağ Mimarlık ve Sanat Tarihi Rönesans dönemine kadar incelenmektedir . Ders özellikle Anadolu, Avrupa ve Ortadoğu'da gerçekleşen sanat, mimarlık ve yapı çevrelerini irdelemektedir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Elif Gelmez
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09.00-10.45. B-B3
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 13.00-14.00, 1a15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Teori-Anlatım
Temel Kaynaklar
• The Beginnings of Architecture, Gideon, S, New York, 1964.
• Mimarlık Üzerine On Kitap, Vitruvius, İstanbul, 1990.
• History of Art, Janson, H.W., New York, 1963.
• Ancient Civilization and Ruins of Turkey, İstanbul, 1978.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Giriş
Anlatım, Görsel Prezantasyon
2. Hafta
Eski Çağda Mezopotamya ve Anadolu'da Sanat ve Mimarlık
Anlatım, Görsel Prezantasyon
3. Hafta
Mısır ve Pers Mimarisi
Anlatım, Görsel Prezantasyon
4. Hafta
Antik Ege ve Yunan Sanat ve Mimarisi
Anlatım, Görsel Prezantasyon
5. Hafta
Roma Döneminde Sanat ve Mimarlık
Anlatım, Görsel Prezantasyon
6. Hafta
Avrupa'da Ortaçağ Mimarisi
Anlatım, Görsel Prezantasyon
7. Hafta
Bizans Mimarisi
Anlatım, Görsel Prezantasyon
8. Hafta
Romanesk
Anlatım, Görsel Prezantasyon
9. Hafta
Gotik Mimari
Anlatım, Görsel Prezantasyon
10. Hafta
Gotik Mimari
Anlatım, Görsel Prezantasyon
11. Hafta
Ara Sınav
Ara sınav, Değerlendirme
12. Hafta
İslam Mimarlığı (700-1400)
Anlatım, Görsel Prezantasyon
13. Hafta
Selçuklu Mimarisi
Anlatım, Görsel Prezantasyon
14. Hafta
Osmanlı Mimarisi
Anlatım, Görsel Prezantasyon
15. Hafta
Final
Final Sınavı, Değerlendirme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Rönesans başlangıcına kadar kent, mimarlık ve İç Mimarlığın nasıl geliştiğini ve bunları şekillendiren fiziksel, sosyal ve kültürel faktörleri anlayabilme
ÖÇ-2
Tarihsel süreçte mimarlık, iç mimarlık, kültür, uygarlık ve sanat kavramlarını anlayabilme ve yorumlayabilme
ÖÇ-3
Mimarlık tarihi ve kültürel miras konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi ve bu bilgileri projelerine yansıtabilecek eleştirel yaklaşımın kazandırılması
ÖÇ-4
Tarihsel perspektif içerisinde farklı dönemlere ilişkin mekan kurgularının tanıtılması
ÖÇ-5
Mimarlığın ve güzel sanatların tarihsel perspektifi içinde mekan kurgusunu anlayıp yorumlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.