Modern mimarlık hareketinin ortaya çıkışı, nedenleri ve ilk yapıları hakkında bilgi verilmesi, Modernizm, modernite kavramlarının irdelenmesi, 20 yy. modern dönem sanat akımları hakkında bilgi ve mimarlıkla etkileşiminin tartışılması, Modern dönemde öncü mimarların tasarım yaklaşımları ve yapılarının irdelenmesi, Modern sonrası dönem mimarlık akımları post modernizm ve dekonstrüktivizm akımları ve yapılar.,, Türkiye'de cumhuriyet dönemi mimarisi, I. ve II. ulusal dönem mimarisine ilişkin bilgilerin aktarılması.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Armağan Seçil Melikoğlu Eke
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
salı 11:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Teori, Anlatım, tartışma, görsel sunumlar
Temel Kaynaklar
The Beginnings of Architecture, Gideon, S, New York, 1964.
Mimarlık Üzerine On Kitap, Vitruvius, İstanbul, 1990.
History of Art, Janson, H.W., New York, 1963.
Ancient Civilization and Ruins of Turkey, İstanbul, 1978.
Türk ve İslam Ülkeleri MimarisineToplu Bakış,H.Sezgin,İstanbul,1979
Sanat Tarihi,N.Sinemoğlu,İstanbul,1984
Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi, Micher Ragon, Kabalcı yayınları
Modernizm, Christopher Butler, dost yayınevi
Modernizm ve Postmodernizm, semih gümüş, can yayınevi
Modern Mimarlık, otto Wagner, arketon
Mimarlık Tarihi, Gerard Monnier, dost yayınevi
Diğer Kaynaklar
-Le Corbusier, 1999, Bir Mimarlığa Doğru
-Jenks, C, 1973, Movements Modernes en Architectures, Mardaga
-Kortan, E., 1985, XX. yüzyıl Mimarlığına Estetik açıdan Bakış, Yaprak, Ankara
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı, genel bilgiler
Anlatım
2. Hafta
Modern, modernizm kavramlarının açıklanması ve modernizmin sanata etkisi ile modern sanat üzerine değinmeler
Anlatım
3. Hafta
Modernizmin mimarlığa etkisi ve modern mimarlığın ortaya çıkışı
Anlatım
4. Hafta
Modern mimarinin öncü mimarları; Adolf Loos,Tony Garnier,Auguste Peret, Walter Gropius vb üzerine öğrenci araştırmaları ve sunumları
Anlatım
5. Hafta
Neo-plastisizm, Fütürizm
Anlatım, öğrenci sunumları
6. Hafta
Konstrüktivizm, Bauhaus dönemi
Anlatım, öğrenci sunumları
7. Hafta
Pürizm, Fonksiyonalizm
Anlatım, öğrenci sunumları
8. Hafta
Ekspresyonizm, Brütalizm
Anlatım, öğrenci sunumları
9. Hafta
Postmodernizm
Anlatım, öğrenci sunumları
10. Hafta
arasınav
Anlatım, öğrenci sunumları
11. Hafta
Geç Modernizm ve Dekonstrüktivizm
Anlatım, öğrenci sunumları
12. Hafta
Türkiye'de modern dönem ve sonrası
13. Hafta
poster sunumları
öğrenci sunumları
14. Hafta
poster sunumları
öğrenci sunumları
15. Hafta
dönemsonu kritiği
16. Hafta
FİNAL HAFTASI
Final
17. Hafta
FİNAL HAFTASI
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
40
ÖÇ-1
İç mekan tasarım tarihi ile bunu şekillendiren mimarlık, mobilya ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri anlayabilme
ÖÇ-2
Tarihsel süreçte mimarlık, iç mimarlık, kültür, uygarlık ve sanat kavramlarını anlayabilme ve yorumlayabilme
ÖÇ-3
Tarihsel perspektif içerisinde farklı dönemlere ilişkin mekan kurgularının tanıtılması
ÖÇ-4
Mimarlığın ve güzel sanatların tarihsel perspektifi içinde mekan kurgusunu anlayıp yorumlayabilme, tarihi binaların analiz ve yorumunu yapabilme
ÖÇ-5
Çağdaş mimarlığa ve sanata ilişkin bilgi verilmesi ve öğrencilere bu bilgileri projelerine yansıtabilecek eleştirel yaklaşımın kazandırılması
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.