Ders, iç mimarlık mesleğindeki potansiyel "çalışma alanlarını" sistematik bir biçimde tanımlamakta, öğrencinin mesleğe hazırlanmasını amaçlamaktadır. Ders, İç mimarlık pratiğinde, temel ihtiyaçların belirlenmesi, projenin oluşturulması, detaylandırılması ve uygulanması süreçlerinde yer alan "aktör" ve "kaynakların" tanımlanmasını amaçlamaktadır. Öğrencilere verilen bir konunun uygulama projesi olarak hazırlanması ve müşteriye sunumu için gerekli hazırlıkların tamamlanarak teslim edilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, müşteri ilişkileri, proje yönetimi, rol paylaşımı, proje denetleme ve süreç yönetimi gibi temel kavramlar incelenmektedir.
Ön Koşullar
Temel iç mimarlık kavramlarını öğrenmiş olmak, iç mimarlık pratiği hakkında temel bilgilere sahip olmak.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Ozan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 11:00-12:45 Cats Online Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 09:00-12:50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatım, Sunum, Çizim, Stüdyo değerlendirmeleri.
Temel Kaynaklar
Mott, R. (1989). Managing A Design Practice, . London: Architectural Design and Technology Pres.
Obrien, J. J., Pre-construction Estimating, Budget Through Bid, Mac Graw Hill Company, 1994.
Piotrowski C.M. (1989).Professional Practice for Interior Designers. , New York:Van Nostrand Reinhold.
Sey, Y., Orhon, İ., Aral, N., Meslek Pratiği Bilgisi Dersi Notları, İTÜ Mimarlık Fakültesi, Baskı Atölyesi, 1984.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İç mimarlık uygulama pratiği temel bilgileri
Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta
Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar
Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Proje sunumu ve portfolyo hazırlama süreci
Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta
Proje süreci yönetimi ve meslek etiği
Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta
Proje uygulama konularının seçimi
tartışma
7. Hafta
Proje alternatiflerinin hazırlanması ve sunumlar
Uygulama
8. Hafta
Projelerin geliştirilmesi ve stüdyo çalışmaları
Uygulama
9. Hafta
Projelerin geliştirilmesi ve stüdyo çalışmaları
Uygulama
10. Hafta
Nokta detayların çizimi ve malzeme seçimleri
Uygulama
11. Hafta
Nokta detayların çizimi ve malzeme seçimleri
Uygulama
12. Hafta
Nokta detayların çizimi ve malzeme seçimleri
Uygulama
13. Hafta
Proje plan, kesit, nokta detayları, malzeme seçimleri ve metraj hesaplarının tamamlanması.
Uygulama
14. Hafta
Teslim ve sunum çalışmaları
Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Meslek uygulama pratiği hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-2
İş etiği, meslek etiği,yerel kanunlar ve temel sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-3
Proje uygulamada, süreci yönetebilmek.
ÖÇ-4
Uygulama sürecinde temel aktörleri bilmek, kaynaklardan faydalanabilmek, görev paylaşımını yapabilmek.
ÖÇ-5
Uygulama sürecinde maliyet ve süre yönetimini yapabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.