Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MESLEK UYGULAMA BİLGİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM8035 8 MESLEK UYGULAMA BİLGİSİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Ders, iç mimarlık mesleğindeki potansiyel "çalışma alanlarını" sistematik bir biçimde tanımlamakta, öğrencinin mesleğe hazırlanmasını amaçlamaktadır. Ders, İç mimarlık pratiğinde, temel ihtiyaçların belirlenmesi, projenin oluşturulması, detaylandırılması ve uygulanması süreçlerinde yer alan "aktör" ve "kaynakların" tanımlanmasını amaçlamaktadır. Öğrencilere verilen bir konunun uygulama projesi olarak hazırlanması ve müşteriye sunumu için gerekli hazırlıkların tamamlanarak teslim edilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, müşteri ilişkileri, proje yönetimi, rol paylaşımı, proje denetleme ve süreç yönetimi gibi temel kavramlar incelenmektedir.
Ön Koşullar Temel iç mimarlık kavramlarını öğrenmiş olmak, iç mimarlık pratiği hakkında temel bilgilere sahip olmak.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ozan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 11:00-12:45 Cats Online Sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 09:00-12:50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatım, Sunum, Çizim, Stüdyo değerlendirmeleri.

 
Temel Kaynaklar Mott, R. (1989). Managing A Design Practice, . London: Architectural Design and Technology Pres.


Obrien, J. J., Pre-construction Estimating, Budget Through Bid, Mac Graw Hill Company, 1994.


Piotrowski C.M. (1989).Professional Practice for Interior Designers. , New York:Van Nostrand Reinhold.


Sey, Y., Orhon, İ., Aral, N., Meslek Pratiği Bilgisi Dersi Notları, İTÜ Mimarlık Fakültesi, Baskı Atölyesi, 1984.



Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İç mimarlık uygulama pratiği temel bilgileri Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Mesleki uygulamada aktörler ve kaynaklar Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Proje sunumu ve portfolyo hazırlama süreci Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta Proje süreci yönetimi ve meslek etiği Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta Proje uygulama konularının seçimi tartışma
7. Hafta Proje alternatiflerinin hazırlanması ve sunumlar Uygulama
8. Hafta Projelerin geliştirilmesi ve stüdyo çalışmaları Uygulama
9. Hafta Projelerin geliştirilmesi ve stüdyo çalışmaları Uygulama
10. Hafta Nokta detayların çizimi ve malzeme seçimleri Uygulama
11. Hafta Nokta detayların çizimi ve malzeme seçimleri Uygulama
12. Hafta Nokta detayların çizimi ve malzeme seçimleri Uygulama
13. Hafta Proje plan, kesit, nokta detayları, malzeme seçimleri ve metraj hesaplarının tamamlanması. Uygulama
14. Hafta Teslim ve sunum çalışmaları Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Meslek uygulama pratiği hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-2İş etiği, meslek etiği,yerel kanunlar ve temel sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak.
ÖÇ-3Proje uygulamada, süreci yönetebilmek.
ÖÇ-4Uygulama sürecinde temel aktörleri bilmek, kaynaklardan faydalanabilmek, görev paylaşımını yapabilmek.
ÖÇ-5Uygulama sürecinde maliyet ve süre yönetimini yapabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5