Öğrencilerin çok amaçlı salon tasarımı (konser,tiyatro,seminer) konusundaki tasarım değişkenlerini belirleyebilmesi, projelendirme sürecinde görsel konfor,işitsel konfor, ısıl konfor ve iç mekan hava kalitesi ilkelerini birlikte ele alarak, insan sağlığı, güvenliği ve konforuna uygun olarak iki ve üç boyutlu salon ve sahne tasarımı düzenlemesi yapabilmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Zeynep Özgüven
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
İki ve üç boyutlu salon ve sahne tasarımı ve düzenlemesi yapabilme
Yapı fiziği konularını birlikte ele alarak malzeme seçimi, mobilya ve donatılar konusunda
karar verebilme
Temel Kaynaklar
Davis, T. Stage Design, Rotovision, 2001.
Aybar,S. Sahne tasarımına Göstergbilimsel Yaklaşım ve bir Uygulama, 2002.
Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sahne ve salon tasarımının ana ilkeleri, tasarım değişkenlerinin tanıtılması
Konu anlatımı, örnek uygulamalar
2. Hafta
Tasarım değişkenlerinin tanıtılması;görsel konfor
Konu anlatımı, örnek uygulamalar
3. Hafta
Tasarım değişkenlerinin tanıtılması;işitsel konfor
Konu anlatımı, örnek uygulamalar
4. Hafta
Tasarım değişkenlerinin tanıtılması;ısısal konfor
Konu anlatımı, örnek uygulamalar
5. Hafta
Salon formuna bağlı tasarım değişkenlerinin belirlenmesi, iki ve üç boyutlu çizimlerle konunun anlatılması
Konu anlatımı, örnek uygulamalar
6. Hafta
Malzeme,donatı ve mobilyalara bağlı olarak salon ve sahne tasarımı, iki ve üç boyutlu çizimlerle konunun anlatılması
Konu anlatımı, örnek uygulamalar
7. Hafta
Ara jüri
Ara jüri
8. Hafta
Proje konusunun belirlenmesi
Proje çalışması
9. Hafta
Proje çalışması, plan ve kesitler
Proje çalışması
10. Hafta
Proje çalışması, plan ve kesitler
Proje çalışması
11. Hafta
Proje çalışması, plan ve kesitler, fiziksel çevre bileşenlerinin birlikte çözümü
Proje çalışması
12. Hafta
Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
Proje çalışması
13. Hafta
Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
Proje çalışması
14. Hafta
Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
Proje çalışması
15. Hafta
Final, teslim
Final, teslim
16. Hafta
Final, teslim
Final, teslim
17. Hafta
Final, teslim
Final, teslim
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
50
Derse Devam / Katılım
1
20
ÖÇ-1
Çok amaçlı salon tasarımı (konser,tiyatro,seminer) konusundaki tasarım değişkenlerini belirleyebilme
ÖÇ-2
Görsel konfor,işitsel konfor, ısıl konfor ve iç mekan hava kalitesi ilkelerini insan sağlığı, güvenliği ve konforuna uygun olarak geliştirebilme
ÖÇ-3
İki ve üç boyutlu salon ve sahne tasarımı ve düzenlemesi yapabilme
ÖÇ-4
Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
ÖÇ-5
Sahne ve salon tasarımı konusundaki güncel uygulama ve tasarımlar konusunda bilgi edinme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.