Yaşlı ve çocukların fiziksel,biyolojik,psikolojik durumlarına uygun olarak yapılacak bir tasarımdaki ana planlama ilkeleri anlatılacak, içmimari uygulamalar incelenecek ve örnekler üzerinden tartışılacaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin ders içinde bir alan çalışması yaparak sunmaları ve raporu teslim etmeleri gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Büşra Uysal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan teorik bilgileri içeren bir alan çalışmasını sınıfta aktarmaları, belirlenen bir konuda rapor hazırlama ve sunum yapma becerisinin kazandırılması
Temel Kaynaklar
Ching, Francis, İÇ MEKAN TASARIMI RESİMLİ, İstanbul:YEM Yayınları,
Mostaedi, Arian. RESIDENCES FOR THE ELDERLY, Barcelona: Carlos Broto, 1999.
Regnier, Victor. ASSISTED LIVING HOUSING FOR THE ELDERLY, New York: Van Nostrand Reinhold, 1994.
Dudek, Mark. KINDERGARTEN ARCHITECTURE: SPACE FOR THE IMAGINATION, E&FN Spon: London, 2000.
Balkan, E. MİMARİ TASARIMDA KONSEPT, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları: İstanbul, 2005.
Massey, Interior Design of the 20th Century, Thames and Hudson World of Art,2001.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı
2. Hafta
Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
3. Hafta
Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
Çocuk için mekan tasarımı; çocuğun gelişimi, çocuk-mekan ilişkisi, eğitim felsefelerinin tasarıma yansıması
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
4. Hafta
Çocuk için mekan tasarımı; çocuk-mekan ilişkisi, mekan algısı
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
5. Hafta
Çocuk için mekan tasarımı; eğitim yapılarının planlama ilkeleri, malzeme ve detay çözüm önerileri
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
6. Hafta
Çocuk için mekan tasarımı; sağlık yapılarının planlama ilkeleri, standard ve normlar
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Yaşlılar için mekan tasarımı;yaşlılık evresi, mekan algısı
Öğrencilere “alan çalışması”nın anlatılması, konu anlatımı
9. Hafta
Yaşlılar için mekan tasarımı;yaşlılık evresi, malzeme ve detay çözüm önerileri
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
10. Hafta
Yaşlılar için mekan tasarımı; yaşlı evlerinin planlama ilkeleri
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
11. Hafta
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
12. Hafta
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
13. Hafta
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
14. Hafta
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
15. Hafta
Final teslimi
Final, rapor teslimi
16. Hafta
Final teslimi
Final, rapor teslimi
17. Hafta
Final teslimi
Final, rapor teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
20
Rapor teslim
1
30
ÖÇ-1
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme,
ÖÇ-2
İç mimari tasarımda fiziksel ve psikolojik boyut kavramlarının tanımlayabilme
ÖÇ-3
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak yapılmış tasarım ve uygulamalar örneklerinin incelenmesi
ÖÇ-4
Evrensel tasarım anlayışını geliştirmeye katkı sağlanması; çocuklar ve yaşlılar için tasarlanmış mekanlar konusunun planlama ilkeleri ile birlikte anlatılması
ÖÇ-5
Hazırlanacak alan çalışması ile grup çalışmalarında görev üstlenerek, ekibin başarısına katkı sağlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.