Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


FORM DOKU RENK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0912 FORM DOKU RENK 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
İçmimari tasarımda yüzey rengi-ışık rengi ilişkisine bağlı olarak görsel algılama konusunun anlatılması, iç mimaride renk kullanılması, renk şemalarının anlatılması, renk konusunun malzeme ve donatılarda kullanılan form ve yüzey özelliklerine bağlı olarak tanıtılması, konunun uygulama örnekleriyle somutlaştırılması, hacimde yer alan mobilya ve donatılarda kullanılan boya renklerinin kullanıcı üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gamze AKBAŞ
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı bilgisayar sunumları ile yapılmaktadır. Öğrencilerin İKÜ ışık odasındaki uygulamalara ve anket çalışmasına katılmaları gerekmektedir.
Temel Kaynaklar  
Form-Renk-Doku, Ercüment Kalnık, Başak Yayınevi, 1991
Raum Werkstoff Farbe, H.M.Witzemann, Deva Fachverlag, Stuttgard, 1957
Mahnke, Meerwein,Rodeck. Color Communication in Architectural Space, Basel:Birkhauser, 2007.
Fraser,T., Banks A. The Complete Guide to Color, Cambridge: The Ilex Press Limited, 2004.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Renk kavramının tanıtılması Konu anlatımı, örnek uygulamalar
2. Hafta Yüzey özelliklerine bağlı renk algılama (yüzeylerin formu ve dokusu ve benzeri kavramlar ele alınacaktır) Konu anlatımı, örnek uygulamalar
3. Hafta Renk şemaları, renk düzenlemeleri, uygulama örnekleri üzerinden konunun incelenmesi Konu anlatımı, örnek uygulamalar
4. Hafta Form-Doku-Renk birlikteliğinin anlatılması, uygulama örnekleri üzerinden konunun incelenmesi Konu anlatımı, örnek uygulamalar
5. Hafta Form-Doku-Renk birlikteliğinin anlatılması, uygulama örnekleri üzerinden konunun incelenmesi Konu anlatımı, örnek uygulamalar
6. Hafta Malzeme ve yüzey özelliklerine bağlı olarak renk-doku-form algılama Konu anlatımı, örnek uygulamalar
7. Hafta Poster sunumu, renk şemalarına uygun olarak hazırlanmış iç mekan uygulama örneklerinin sunumu Poster sunumu
8. Hafta Poster sunumu, renk şemalarına uygun olarak hazırlanmış iç mekan uygulama örneklerinin sunumu Poster sunumu
9. Hafta Renk algılama, ışık rengi-boya rengi ilişkisinin anlatılması İKÜ ışık odasında ışık rengi-yüzey rengi ilişkisinin anlatılması, anket çalışması
10. Hafta Renk algılama, ışık rengi-boya rengi ilişkisinin anlatılması İKÜ ışık odasında ışık rengi-yüzey rengi ilişkisinin anlatılması, anket çalışması
11. Hafta Demografik özelliklere bağlı renk tercihlerinin anlatılması Konu anlatımı, örnek uygulamalar, araştırma sonuçları
12. Hafta Mimaride renk kullanımı, iç mimari ile bütünleştirilmesi (coğrafi, kültürel, içmimarlık tarihi ve benzeri özellikler ile anlatılacaktır) Konu anlatımı, örnek uygulamalar, araştırma sonuçları
13. Hafta Mimaride renk kullanımı, iç mimari ile bütünleştirilmesi (coğrafi, kültürel, içmimarlık tarihi ve benzeri özellikler ile anlatılacaktır) Konu anlatımı, örnek uygulamalar, araştırma sonuçları
14. Hafta Öğrencilerin proje dersinde verilen konuya ilişkin renk düzenlemeleri, malzeme ve yüzey özellikleri ile birlikte, derste aktarılan bilgiler doğrultusunda incelenecektir. Konu anlatımı, örnek uygulamalar, araştırma sonuçları
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Projeler 1 50
Derse Devam / Katılım 1 25


ÖÇ-1İçmimari tasarımda yüzey rengi-ışık rengi ilişkisine bağlı olarak görsel algılama konusunun anlatılması
ÖÇ-2Renk konusunun malzeme ve donatılarda kullanılan form ve yüzey özelliklerine bağlı olarak tanıtılması
ÖÇ-3Mimaride renk konusunun iç mimaride kullanılan renk düzenleme ilişkileri üzerinden tanıtılması
ÖÇ-4Form-doku-renk ilişkisini, iki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler üzerinden yapabilme
ÖÇ-5Renk ve form-doku uyumunu, görsel konfor ilkelerine dikkat ederek mekansal bütünlük içinde kullanabilme
ÖÇ-6İç mimarlık tarihi ile bunu şekillendiren mimari ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri, form-doku-renk özelliklerine göre analiz edebilme yeteneğinin kazandırılması
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6