Mekansal bir düzenleme olarak vitrini; fonksiyonel ve estetik düşünme ile tasarlama becerisinin geliştirilmesidir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
%70 derse devam zorunluluğu vardır. Dersin başarı ile tamamlanabilmesi için öğrencilerin 3boyutlu görselleştirme, aydınlatma ve bilgisayar ortamında sunum tekniklerini bilmesi gerekmektedir
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Handan Güzelci
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Veri toplama, araştırma, kütüphane çalışmaları ile yüzyüze öğretme yöntemi ve grup çalışması
Temel Kaynaklar
-
Mun, D., 1981, Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Pres, London.
Pegler, M. 2006; Store Windows, Visual Reference Publications, New York
Soto, P. 2002; Shop Window Design, Loft Publications, Barcelona
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri vitrin mekanları hakkında konuşma
Sözlü anlatım/ Online
2. Hafta
Vitrinin Tanım ve Amacı /Vitrinin Tarihsel Gelişimi / Vitrin Türleri / Vitrin Tasarımında Kullanılan Yapı Bileşenleri
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
3. Hafta
Tüketim ve Kültür / Marka – Kurum KimliğI /Markalaşma, Marka ve Marka İmajı /Kurumsal Kimlik ve Marka Arasındaki İlişki / Kurumsal Kimlik ve Tüketici İlişkisi /Görsel Kimliğin Oluşturulması
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
4. Hafta
Vitrin Tasarımına Etki Eden Faktörler / Aydınlatma /Renk/ Malzeme /Sergileme Elemanları ve Teknikleri
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
5. Hafta
Seminer ( Davetli konuşmacı)
Öğrenci gruplarının oluşturulması ve sunumlar için konu dağılımları
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
6. Hafta
Sunum 1: Grup çalışmasıdır
İçerik: Kurum Kimliği Çalışmaları / Örnek Vitrin İncelemeleri
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
7. Hafta
Bireysel çalışmalar(dersin yoğunluğuna bağlı olarak grup çalışması yapılabilir)_ Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje/Online
8. Hafta
Bireysel çalışmalar(dersin yoğunluğuna bağlı olarak grup çalışması yapılabilir)_Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje/Online
9. Hafta
Bireysel çalışmalar(dersin yoğunluğuna bağlı olarak grup çalışması yapılabilir)_Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje/Online
10. Hafta
Ara değerlendirme
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
11. Hafta
Sunum 2: Grup çalışmasıdır
İçerik: Kurum Kimliği Çalışmaları / Örnek Vitrin İncelemeleri
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
12. Hafta
Bireysel çalışmalar(dersin yoğunluğuna bağlı olarak grup çalışması yapılabilir)_ Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun araştırılması ve "konsept geliştirme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje/Online
13. Hafta
Bireysel çalışmalar(dersin yoğunluğuna bağlı olarak grup çalışması yapılabilir)_Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun "mekansal düzenleme" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje/Online
14. Hafta
Bireysel çalışmalar(dersin yoğunluğuna bağlı olarak grup çalışması yapılabilir)_Vitrin tasarımı uygulaması için seçilen ve araştırılan konunun "malzeme seçime ve aydınlatma- renk" ile ilgili bilgilerin tasarıma aktarılması
Proje/Online
15. Hafta
Ara değerlendirme
Proje/Online
16. Hafta
Ders içi tartışmalar
Sözlü/Online
17. Hafta
Final_ Pandemi sürecinin koşulları dikkate alınarak final sınavlarının ne şekilde yapılacağı belirlenecek ve duyurulacaktır
Sözlü ve görsel anlatım/ Online
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Projeler
2
50
Final
1
10
ÖÇ-1
1.Vitrinin tarihsel gelişimi ve konu ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
2.Farklı tasarım parametrelerine göre vitrinleri birbirinden ayırt edebilmek
ÖÇ-3
3.Uygulanmış vitrin örneklerini analiz ederek, örneklerden olumlu ve olumsuz çıkarımlar yapabilmek
ÖÇ-4
4.Vitrini, kurum imajı, mağaza konsepti ve tüketici davranışlarına göre tasarım kriterlerini ortaya koyabilmek
ÖÇ-5
5.İyi bir vitrin tasarımını kavrayabilmek ve bunu kendi tasarımına aktarabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.