Ticari mekanlardan olan fuarlar hakkında öğrenciye mekansal özelliklerinin tanımlanması ve sergileme elemanlarının örnekleri üzerinden tasarımlar oluşturulmasıdır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
%70 derse devam zorunluluğu vardır
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gamze Akbaş
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Teorik anlatım
-Öğrenci sunumları
- Finalde uygulama projesi.
-Display systems : design and applications. MacDonald, L. W. Wiley Chichester, Wes 1997.
-Visual selling and design. Irish, Mary. PBC International :National Re Glen Cove, NY 1990
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri fuar alanları hakkında konuşma
Fuar Alanlarında Stand Tasarımının Önemi ve Stand Düzenlemesi/Stand Çeşitleri/ Stand Tasarımına Etki Eden Faktörler
Sözlü ve görsel anlatım / Online
4. Hafta
Fuar Standı Tasarımını Etkileyen Görsel Algı Kavramı / Görsel Algıya Dayalı Tasarım Elemanları (Renk/Aydınlatma/Grafikler)
Sözlü ve görsel anlatım / Online
5. Hafta
Seminer: davetli konuşmacı
Öğrenci gruplarının oluşturulması ve sunumlar için konu dağılımları
Sözlü ve görsel anlatım / Online
6. Hafta
Ara değerlendirme:
Örnek firmalara ait öğrenci sunumları (Grup çalışması)
Sözlü ve görsel anlatım / Online
7. Hafta
Uygulama projesi - Konsept geliştirme (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
8. Hafta
Uygulama projesi - Konsept geliştirme (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
9. Hafta
Uygulama projesi - Tasarım yaklaşımları (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
10. Hafta
Uygulama projesi - Tasarım yaklaşımları (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
11. Hafta
Uygulama projesi- Strüktür ve malzeme tasarımı (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
12. Hafta
Uygulama projesi- Strüktür ve malzeme tasarımı (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
13. Hafta
Uygulama projesi- Aydınlatma ve renk çalışmaları (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
14. Hafta
Uygulama projesi- Aydınlatma ve renk çalışmaları (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
15. Hafta
Uygulama projesi- Genel Kritikler (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
16. Hafta
Uygulama projesi- Genel Kritikler (Grup çalışması)
Proje-Grup /Online
17. Hafta
Final_ Pandemi sürecinin koşulları dikkate alınarak final sınavları belirlenecek ve duyurulacaktır
Online
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Projeler
4
40
Final
1
30
ÖÇ-1
Fuarların tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2
Fuar standları ve sergileme sistemleri hakkında bilgi edinme
ÖÇ-3
Standların uygulamasına yönelik bilgi edinme
ÖÇ-4
Uygulama koşulları ve malzeme hakkında bilgi edinme
ÖÇ-5
Fuar standı tasarımının uygulamaya yönelik projelendirmesi hakkında bilgi edinme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.