Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


FUAR ALANLARI TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0914 FUAR ALANLARI TASARIMI 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ticari mekanlardan olan fuarlar hakkında öğrenciye mekansal özelliklerinin tanımlanması ve sergileme elemanlarının örnekleri üzerinden tasarımlar oluşturulmasıdır.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar %70 derse devam zorunluluğu vardır
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gamze Akbaş
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Teorik anlatım

-Öğrenci sunumları

- Finalde uygulama projesi.
Temel Kaynaklar -Exhibition design, Hughes, Philip, London, UK., 2010

-Ausstellungen/ Exhibitions, Franck, Klaus, Stuttgart, Germany, 1961
Diğer Kaynaklar -Display systems : design and applications. MacDonald, L. W.   Wiley    Chichester, Wes    1997.
-Visual selling and design. Irish, Mary.    PBC International :National Re   Glen Cove, NY    1990
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Öğrencilerin gördükleri ve deneyimledikleri fuar alanları hakkında konuşma Sözlü anlatım / Online
2. Hafta Sergileme/Ticari Sergiler/Fuarlar/Fuarların Tarihçesi/Fuar Türleri/Fuara Katılım Amaçları Sözlü ve görsel anlatım / Online
3. Hafta Fuar Alanlarında Stand Tasarımının Önemi ve Stand Düzenlemesi/Stand Çeşitleri/ Stand Tasarımına Etki Eden Faktörler Sözlü ve görsel anlatım / Online
4. Hafta Fuar Standı Tasarımını Etkileyen Görsel Algı Kavramı / Görsel Algıya Dayalı Tasarım Elemanları (Renk/Aydınlatma/Grafikler) Sözlü ve görsel anlatım / Online
5. Hafta Seminer: davetli konuşmacı Öğrenci gruplarının oluşturulması ve sunumlar için konu dağılımları Sözlü ve görsel anlatım / Online
6. Hafta Ara değerlendirme: Örnek firmalara ait öğrenci sunumları (Grup çalışması) Sözlü ve görsel anlatım / Online
7. Hafta Uygulama projesi - Konsept geliştirme (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
8. Hafta Uygulama projesi - Konsept geliştirme (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
9. Hafta Uygulama projesi - Tasarım yaklaşımları (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
10. Hafta Uygulama projesi - Tasarım yaklaşımları (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
11. Hafta Uygulama projesi- Strüktür ve malzeme tasarımı (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
12. Hafta Uygulama projesi- Strüktür ve malzeme tasarımı (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
13. Hafta Uygulama projesi- Aydınlatma ve renk çalışmaları (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
14. Hafta Uygulama projesi- Aydınlatma ve renk çalışmaları (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
15. Hafta Uygulama projesi- Genel Kritikler (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
16. Hafta Uygulama projesi- Genel Kritikler (Grup çalışması) Proje-Grup /Online
17. Hafta Final_ Pandemi sürecinin koşulları dikkate alınarak final sınavları belirlenecek ve duyurulacaktır Online
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Projeler 4 40
Final 1 30


ÖÇ-1Fuarların tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2Fuar standları ve sergileme sistemleri hakkında bilgi edinme
ÖÇ-3Standların uygulamasına yönelik bilgi edinme
ÖÇ-4Uygulama koşulları ve malzeme hakkında bilgi edinme
ÖÇ-5Fuar standı tasarımının uygulamaya yönelik projelendirmesi hakkında bilgi edinme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5