Öğrencilerin, stabil olmayan bir çevredeki mekan tasarımında gerekli olan ergonomi, malzeme, detay ve önlemleri gözönünde bulundurarak yüzer bir objenin iç mekanını tasarlayabilecek düzeyde yüksek yaratıcılık seviyesine ulaşabilmelerini sağlamak.
Ön Koşullar
Tekne ve Yat Tasarımı
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Mekan kurgusu gereğince teknik çizim ve görsel anlatım için 3D çizim kabiliyetine
erişmiş olmak.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Elif Altın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma - 13.00-15.45 yeri: 5B 12 14 16
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tasarım kavramına genel bakış
Sözlü anlatım
2. Hafta
Ergonomi, ürün-insan ilişkisi konularının öneklerle anlatılması,
Sözlü anlatım
3. Hafta
Ergonomi, ürün-insan ilişkisi konularının öneklerle anlatılması,
Sözlü anlatım
4. Hafta
Yat türlerinin anlatılması aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması
Sözlü anlatım
5. Hafta
Yat türlerinin anlatılması aralarındaki tasarım farklarının ve bu farkların nedenlerinin açıklanması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması
Sözlü anlatım
7. Hafta
Stabil olmayan bir çevredeki mekanda alınması gereken önlemler ve izlenecek tasarım yöntemlerinin anlatılması
Sözlü anlatım
8. Hafta
Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması ve örneklendirilmesi
Sözlü anlatım
Uygulama
9. Hafta
Mekanların verimli kullanılması için gerekli detayların anlatılması ve örneklendirilmesi
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
12. Hafta
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
13. Hafta
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
14. Hafta
Verilen teorik bilgiler eşliğinde proje uygulamaları
Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Öğrencilerin yat tasarımı yapabilecek düzeye gelebilmeleri için gerekli bilgi ve alışkanlıkları kazanması
ÖÇ-2
Öğrencilerin almış oldukları teorik bilgilerin ışığında özgün tasarımlar üretebilmeleri
ÖÇ-3
Üstün yaratıcılık birikimi gerektiren yat tasarımında karşısına çıacabilecek olumsuzluklar karşısında, çözümleme,analiz,alternatif üretebilme gibi alışkanlıkların edinilmesi
ÖÇ-4
Başarılı ve doğru bir ürün ortaya çıkarabilmek için gerekli araştırma, benzer tasarımları ve diğer türev örneklerini karşılaştırabilme, sentezleyebilme özelliklerinin kazanılması.
ÖÇ-5
Sahip oldunan bilgi ve birikimlere yenilerini ekleyebilmek, gerekli ön araştırmaları derleyip birleştirerek tasarım sentezi oluşturarak, uygulamayı ilerletebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.