İç mimarlık mesleği, oldukça geniş bir faaliyet alanını kapsamaktadır. Gün içerisinde ziyaret ettiğimiz ev, ofis, okul, hastane, restoran, kafe, mağaza, otel gibi birçok mekan; iç mimarlık başlığı altında özelleşmiş konulardır. Bu ders kapsamında ele alacağımız iç mimarlık mesleğinin faaliyet alanına giren BAR STANT TASARIMLARI özel birim tasarımlarıdır. Bar stant tasarımna etki eden faktörler ve tematik yaklaşımları bu dersin ana konusu olacaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan teorik bilgileri içeren bir alan çalışmasını sınıfta aktarmaları, belirlenen bir konuda rapor hazırlama ve sunum yapma becerisinin kazandırılması
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Elif Altın
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 9.00-11.45 , YÜZYÜZE
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 10.00-11.00 arası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders kapsamında Bar Stant Tasarımını kapsayan başlıklar mekan tasarımı kurgusuyla ele alınacaktır. Mekansal uygulamalar incelenecek ve örnekler üzerinden tartışılacaktır.
Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan teorik bilgileri içeren araştırmalarını sunum dosyası olarak teslim etmeleri gerekmektedir.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bar Standı nedir--hangi kriterler var uygulaması
dialog geliştirme
2. Hafta
Bar Tasarımına giriş
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
3. Hafta
Ergonomik Açıdan anlatımı + uygulama görüşmesi
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
4. Hafta
Ergonomik Açıdan anlatımı +uygulama görüşmesi
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
5. Hafta
Ergonomik Açıdan anlatımı --konuların dağılımı
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
6. Hafta
Araştırma konusu sunumları
öğrenci sunumları , konu aktarımı
7. Hafta
Araştırma konusu sunumları
öğrenci sunumları , konu aktarımı
8. Hafta
Ara sınav – Sunum sonrası ödev teslimi
ara sınav teslimi (pdf ve elden)
9. Hafta
Faktör anlatımı + uygulama görüşmesi
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
10. Hafta
Faktör anlatımı + uygulama görüşmesi
Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
11. Hafta
Faktör anlatımı +uygulama görüşmesi
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
12. Hafta
Malzemeler ve diğerleri + görüşmesi
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
13. Hafta
proje sunumları
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
14. Hafta
proje sunumları
Öğrenci sunumları, konu aktarımı
15. Hafta
Genel Değerlendirme
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Final, ödev teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Projeler
1
0
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
İç mimarlık mesleğinin faliyet alanları
ÖÇ-2
Bar stand çeşitleri
ÖÇ-3
Bar tasarımına etki eden faktörlerin belirlenmesi
ÖÇ-4
Ergonomik yaklaşımlar
ÖÇ-5
Hazırlanacak çalışmanın çok yönlü incelenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.