Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIKTA ÖZEL KONULAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0919 İÇ MİMARLIKTA ÖZEL KONULAR 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
İç mimarlık mesleği, oldukça geniş bir faaliyet alanını kapsamaktadır. Gün içerisinde ziyaret ettiğimiz ev, ofis, okul, hastane, restoran, kafe, mağaza, otel  gibi birçok mekan; iç mimarlık başlığı altında özelleşmiş konulardır. Bu ders kapsamında ele alacağımız iç mimarlık mesleğinin faaliyet alanına giren BAR STANT TASARIMLARI  özel birim tasarımlarıdır. Bar stant tasarımna etki eden faktörler ve tematik yaklaşımları bu dersin ana konusu olacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan teorik bilgileri içeren bir alan çalışmasını sınıfta aktarmaları, belirlenen bir konuda rapor hazırlama ve sunum yapma becerisinin kazandırılması
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Elif Altın
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 9.00-11.45 , YÜZYÜZE
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 10.00-11.00 arası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders kapsamında Bar Stant Tasarımını kapsayan başlıklar mekan tasarımı kurgusuyla ele alınacaktır. Mekansal  uygulamalar incelenecek ve örnekler üzerinden tartışılacaktır. 
Öğrencilerin ders kapsamında anlatılan teorik bilgileri içeren araştırmalarını sunum dosyası olarak teslim etmeleri gerekmektedir.
 
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bar Standı nedir--hangi kriterler var uygulaması dialog geliştirme
2. Hafta Bar Tasarımına giriş Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
3. Hafta Ergonomik Açıdan anlatımı + uygulama görüşmesi Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
4. Hafta Ergonomik Açıdan anlatımı +uygulama görüşmesi Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
5. Hafta Ergonomik Açıdan anlatımı --konuların dağılımı Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
6. Hafta Araştırma konusu sunumları öğrenci sunumları , konu aktarımı
7. Hafta Araştırma konusu sunumları öğrenci sunumları , konu aktarımı
8. Hafta Ara sınav – Sunum sonrası ödev teslimi ara sınav teslimi (pdf ve elden)
9. Hafta Faktör anlatımı + uygulama görüşmesi Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
10. Hafta Faktör anlatımı + uygulama görüşmesi Konu anlatımı, bilgisayar sunumu, örnek uygulamalar
11. Hafta Faktör anlatımı +uygulama görüşmesi Öğrenci sunumları, konu aktarımı
12. Hafta Malzemeler ve diğerleri + görüşmesi Öğrenci sunumları, konu aktarımı
13. Hafta proje sunumları Öğrenci sunumları, konu aktarımı
14. Hafta proje sunumları Öğrenci sunumları, konu aktarımı
15. Hafta Genel Değerlendirme
16. Hafta Final
17. Hafta Final Final, ödev teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 0
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1İç mimarlık mesleğinin faliyet alanları
ÖÇ-2Bar stand çeşitleri
ÖÇ-3Bar tasarımına etki eden faktörlerin belirlenmesi
ÖÇ-4Ergonomik yaklaşımlar
ÖÇ-5Hazırlanacak çalışmanın çok yönlü incelenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5