Dersin amacı, öğrencilerin içinde bulundukları çevrenin fiziksel ve sosyokültürel özelliklerini algılayabilme ve özümledikleri verileri gözeterek bilgisayar destekli tasarım araçlarını kullanarak projelerini şekillendirmeleridir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım
-Proje Tasdihi
-Jüri ve Tartışma Ortamı
Temel Kaynaklar
-- Understanding Virtual Design Studios, Mary Lou Maher, Simeon Simoff, Ann Cicognani, Springer Verlag Limited, Londra, 2000.
- Sanal Ortamda Uzaktan Etkileşimli Mimari Tasarım Eğitimi DPT 139 Nolu Proje, Gülen Çağdaş, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul, 2000
-Aydınlı, S. (1992). Mimarlıkta Görsel Analiz. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin Tanıtılması ve Çalışma Alanının Belirlenmesi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Çalışma Alanına Teknik Gezi
Teknik Gezi
3. Hafta
Alanda üzerinde yapılan sosyal, fiziksel ve kültürel analizlerin tartışılması
PC Labaratuvarında 2boyutlu sunum teknikleri ile ilgili data sunumu
4. Hafta
Alanda üzerinde yapılan sosyal, fiziksel ve kültürel analizlerin dijital ortamda sunumu
PC Labaratuvarında 3 boyutlu sunum teknikleri ile ilgili data sunumu
5. Hafta
Alan üzerindeki analizler sonucunda çıkan potansiyellere göre fikir önerisi geliştirilmesi ve tartışılması
PC Labaratuvarında Data Sunumu,Tartışma
6. Hafta
Alan üzerindeki analizler sonucunda çıkan potansiyellere göre fikir önerisi geliştirilmesi ve tartışılması
PC Labaratuvarında Data Sunumu,Tartışma
7. Hafta
Alan üzerindeki analizler sonucunda çıkan potansiyellere göre fikir önerisi geliştirilmesi ve tartışılması
PC Labaratuvarında Data Sunumu,Tartışma
8. Hafta
Fikirlerin eleştiriler doğrultusunda geliştirilmesi
Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
9. Hafta
Geliştirilen fikirlerin sınıf ortamında sunumu ve ara jüri
Jüri
10. Hafta
Gelişen fikirlerin dijital ortamda iki boyut ve üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım araçları kullanılarak somutlaştırılması
Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
11. Hafta
Gelişen fikirlerin dijital ortamda iki boyut ve üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım araçları kullanılarak somutlaştırılması
Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
12. Hafta
Gelişen fikirlerin dijital ortamda iki boyut ve üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım araçları kullanılarak somutlaştırılması
Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
13. Hafta
Sonuç ürünün sunumunu kolaylaştıracak ve geliştirecek bilgisayar destekli yöntemlerin öğrencilere anlatılması ve uygulanması
Uygulama, Sunum tekniklerinin anlatımı
14. Hafta
Geliştirilen projelerin sınıf ortamında sunumu ve ara jüri
Jüri
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
40
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
- Öğrencilere fiziksel ve sosyal çevreyi algılayabilme yeteneği kazandırma
ÖÇ-2
Çevreden topladıkları verileri soyutlama ve dijital ortama aktarma becerisi kazandırma
ÖÇ-3
Çevresel verileri gözeterek tasarım yapma beceresi kazandırma
ÖÇ-4
Çevresel verilere dayanarak üretilmiş fikirlerin mimari karşılığını üretilmesi becerisi kazandırma
ÖÇ-5
Sonuç ürünü bilgisayar destekli tasarım araçları ile üretebilme ve sunabilme becerisi kazandırma
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.