Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇEVRESEL BİLİŞİM

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0923 ÇEVRESEL BİLİŞİM 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin içinde bulundukları çevrenin fiziksel ve sosyokültürel özelliklerini algılayabilme ve özümledikleri verileri gözeterek bilgisayar destekli tasarım araçlarını kullanarak projelerini şekillendirmeleridir.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü Anlatım

 -Proje Tasdihi

-Jüri ve Tartışma Ortamı
Temel Kaynaklar -- Understanding Virtual Design Studios, Mary Lou Maher, Simeon Simoff, Ann Cicognani, Springer Verlag Limited, Londra, 2000.
- Sanal Ortamda Uzaktan Etkileşimli Mimari Tasarım Eğitimi DPT 139 Nolu Proje, Gülen Çağdaş, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul, 2000

-Aydınlı, S. (1992). Mimarlıkta Görsel Analiz. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları.

Diğer Kaynaklar  
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtılması ve Çalışma Alanının Belirlenmesi Sözlü Anlatım
2. Hafta Çalışma Alanına Teknik Gezi Teknik Gezi
3. Hafta Alanda üzerinde yapılan sosyal, fiziksel ve kültürel analizlerin tartışılması PC Labaratuvarında 2boyutlu sunum teknikleri ile ilgili data sunumu
4. Hafta Alanda üzerinde yapılan sosyal, fiziksel ve kültürel analizlerin dijital ortamda sunumu PC Labaratuvarında 3 boyutlu sunum teknikleri ile ilgili data sunumu
5. Hafta Alan üzerindeki analizler sonucunda çıkan potansiyellere göre fikir önerisi geliştirilmesi ve tartışılması PC Labaratuvarında Data Sunumu,Tartışma
6. Hafta Alan üzerindeki analizler sonucunda çıkan potansiyellere göre fikir önerisi geliştirilmesi ve tartışılması PC Labaratuvarında Data Sunumu,Tartışma
7. Hafta Alan üzerindeki analizler sonucunda çıkan potansiyellere göre fikir önerisi geliştirilmesi ve tartışılması PC Labaratuvarında Data Sunumu,Tartışma
8. Hafta Fikirlerin eleştiriler doğrultusunda geliştirilmesi Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
9. Hafta Geliştirilen fikirlerin sınıf ortamında sunumu ve ara jüri Jüri
10. Hafta Gelişen fikirlerin dijital ortamda iki boyut ve üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım araçları kullanılarak somutlaştırılması Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
11. Hafta Gelişen fikirlerin dijital ortamda iki boyut ve üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım araçları kullanılarak somutlaştırılması Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
12. Hafta Gelişen fikirlerin dijital ortamda iki boyut ve üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım araçları kullanılarak somutlaştırılması Uygulama,Bilgisayar Ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim
13. Hafta Sonuç ürünün sunumunu kolaylaştıracak ve geliştirecek bilgisayar destekli yöntemlerin öğrencilere anlatılması ve uygulanması Uygulama, Sunum tekniklerinin anlatımı
14. Hafta Geliştirilen projelerin sınıf ortamında sunumu ve ara jüri Jüri
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 40
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1 - Öğrencilere fiziksel ve sosyal çevreyi algılayabilme yeteneği kazandırma
ÖÇ-2Çevreden topladıkları verileri soyutlama ve dijital ortama aktarma becerisi kazandırma
ÖÇ-3Çevresel verileri gözeterek tasarım yapma beceresi kazandırma
ÖÇ-4Çevresel verilere dayanarak üretilmiş fikirlerin mimari karşılığını üretilmesi becerisi kazandırma
ÖÇ-5Sonuç ürünü bilgisayar destekli tasarım araçları ile üretebilme ve sunabilme becerisi kazandırma
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5