Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇEVRE VE KÜLTÜR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0926 ÇEVRE VE KÜLTÜR 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Ders, insan ile yakın fiziksel çevresi arasındaki etkileşimi kültürel boyutta ele almaktadır. Doğal çevre, insan yapımı çevre, barınma kültürü gibi temel kavramlar tartışılırken, kültürün ilkel barınmadan, günümüz çağdaş konut anlayışına kadarki süreçte süregelen etkisi anlatılmaktadır. Temelde kültürel farklılıklar olmak üzere, mahremiyet ve kişisel mekan gibi kavramların iç mimari tasarım üzerindeki etkileri ders sürecinde sunulmaktadır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrenciden, temel iç mimarlık kavramlarını biliyor olması ve araştırma yapabiliyor olması beklenmektedir. Özellikle Mimarlık ve Sanat Tarihi I ve II dersini alan öğrencilere tavsiye edilir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teorik bilgi aktarma, tartışma
Temel Kaynaklar Güvenç, B., (1984). İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, İstanbul.  

Kuban, D., (1992). Mimarlık Kavramları, Yapı Endüstri Merkezi (Yapı-yayın) - 4.Baskı.

Öymen Gür, Ş. (2000). Konut Kültürü, Yapı Endüstri Merkezi (Yapı-yayın)

Rapoport, A.,(1969). House Form and Culture, Prentice Hall Inc. Englewood Cliffs N.J.

Rapoport, A., (2004). Kültür, Mimarlık, Tasarım, Yapı Endüstri Merkezi (Yapı-yayın).

Rudofsky, B. (!964) Architecture Without Architects, Doubleday & Company Inc., N.Y.

Ünlü, A., (1998). Çevresel Tasarımda ilk Kavramlar, İTÜ Yayınları.

 
Diğer Kaynaklar -Turgut, H., and Uraz, T., U., (1997). Culture, Space, Change and Continuity, in Eds. M. Ünügür, O. Hacıhasanoğlu, ve H. Turgut, Culture & Space in the Home Environment (s, 63-84).
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta “Çevre – İnsan” ilişkisinin irdelenmesi Anlatım
2. Hafta “Kültür” ve “Çevre”de bileşenler ve kavramlar Anlatım
3. Hafta Kültürel Süreçler Anlatım
4. Hafta “Kültür”ün “Konut Çevreleri”ne yansımaları-Geleneksel konut Anlatım
5. Hafta “Kültür”ün “Konut Çevreleri”ne yansımaları-Çağdaş konut Anlatım
6. Hafta “Kültür” ve “Yerleşim” ilişkisi-Örneklemeler üzerinden Anlatım
7. Hafta Çalışma konusu seçimleri-genel tartışma Tartışma
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Ödev (Presentasyon) Sunum ve tartışma
10. Hafta Ödev (Presentasyon) Sunum ve tartışma
11. Hafta Ödev (Presentasyon) Sunum ve tartışma
12. Hafta Ödev (Presentasyon) Sunum ve tartışma
13. Hafta Ödev (Presentasyon) Sunum ve tartışma
14. Hafta Genel değerlendirme Tartışma
15. Hafta Dönem Ödevi Final Teslimi Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Derse Devam / Katılım 1 20


ÖÇ-1Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi
ÖÇ-2İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme
ÖÇ-3Zengin Anadolu uygarlıklarına yönelik rölöve, restorasyon ve restitüsyon alanında duyarlı olmak ve bu alanda yeterli bilgi ve beceri ile donmak
ÖÇ-4İç mekan tasarım tarihi ile bunu şekillendiren mimarlık, mobilya ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri anlayabilme
ÖÇ-5Grup çalışmalarında görev üstelenerek, ekibin başarısına katkı sağlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5