Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇEVRE TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0927 ÇEVRE TASARIMI 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Amaç, iç mimarlık pratiğini "çevre" ile beraber ele almak, "çevresel verileri" analiz edebilmek, ve bunlardan yola çıkarak farklı ölçeklerde, sürdürülebilir, ölçekli ve çevresiyle dost tasararımları geliştirmek. Kamusal kullanımları tasarlarken "yapı-çevre" ilişkisini göz önünde bulundurmak, yapıları, oturdukları çevre ile beraber düşünmek ve bu şekilde tasarlamak. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar İç Mimarlık pratiğini "çevre" ile beraber ele almak, fiziksel çevresel verileri analiz edebilmek ve bunlardan yola çıkarak kent içinde farklı ölçeklerde, sürdürülebilir,yararlı ve çağdaş kamusal/yarı kamusal/özel alanlar yaratabilmek.Çevre tasarımında yapı-çevre ilişkilerini göz önünde bulundurmak yapıları bulundukları çevre ve kamusal alan ile birlikte düşünmek ve tasarlamak amaçlanmıştır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Merve Güleryüz Çohadar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 09.00-11.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Online
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum, Tartışma, Jüri değerlendirmeleri

 
Temel Kaynaklar Landscape Architecture Competition Annuals (4,5,6,7,8)

Bechtel, R.B. & Arza C. (2002) Handbook of environmental psychology. J. Wiley & Sons: New York.

Birkeland, J. (2000) Design for sustainability : a sourcebook of integrated, eco-logical solutions. Earthscan Publications Ltd.:London.

G. Baykan. (1999). Urban design is a poblic policy, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları,

Hamilton, D. K. & Watkins, D.H. (2009) Evidence-based design for multiple building types. Wiley: Hoboken, N.J.

Kopec, D. (2006) Environmental psychology for design. Fairchild: New York.

Lawrence D. F., et. al. (2003) Health and community design : the impact of the built environment on physical activity. Washington, DC : Island Press.

Marcus, C. C. & Barnes, M. (1999) Healing gardens : therapeutic benefits and design recommendations. Wiley: New York .

Jodidio, P., Architecture Now! Landscape, Taschen, Cologne, 2012

Rossi, A., (1982). The Architecture of the city, MIT. 

Ocakçı, M. (2006). Urban Pattern. İTÜ Mimarlık fakültesi şehir ve bölge planlama bölümü ders notları.

Sanoff, H. (2000) Community participation methods in design and planning.Wiley: New York .

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Proje konusunun tanıtılması ve proje yerinin tanıtımı Anlatım-çizim, stüdyo değerlendirmeleri
2. Hafta Proje altlık paftalarının temini Anlatım-çizim, stüdyo değerlendirmeleri
3. Hafta Proje çevresinin analizi ve çevre etüt analiz paftalarının hazırlanması Anlatım-çizim, stüdyo değerlendirmeleri
4. Hafta Proje çevresinin analizi ve çevre etüt analiz paftalarının hazırlanması Anlatım-çizim, stüdyo değerlendirmeleri
5. Hafta Proje konusunda yapılan araştırma dosyasının sunumu ve tartışma stüdyo değerlendirmeleri
6. Hafta Uygulama örnekleri sunumlarının hazırlanması, 1/1000 ve 1/500 kentsel ölçekten 1/200 çevre planlama ölçeğine geçiş Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
7. Hafta Proje için geliştirilen önerinin sunumları Sunum ve Juri değerlendirmesi
8. Hafta Çevre planlamadan silüet-cephe ve perspektif sunumları ile uygulama, araştırma raporlarının değerlendirilmesi Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
9. Hafta Çevre planlamadan silüet-cephe ve perspektif sunumları ile uygulama, araştırma raporlarının değerlendirilmesi Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
10. Hafta Çevre planlamadan silüet-cephe ve perspektif sunumları ile uygulama, araştırma raporlarının değerlendirilmesi Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
11. Hafta Proje için geliştirilen önerinin sunumları Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
12. Hafta Çevre tasarım uygulama projesinin hazırlanması, sunum tekniklerinin anlatılması Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
13. Hafta Çevre tasarım uygulama projesinin hazırlanması, sunum tekniklerinin anlatılması Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
14. Hafta Çevre tasarım uygulama projesinin hazırlanması Anlatım-çizim, bilgisayar destekli tasarım, stüdyo değerlendirmeleri
15. Hafta Final için Görüşmeler Proje Teslimi
16. Hafta Final için Görüşmeler Proje Teslimi
17. Hafta Final için Görüşmeler Proje Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Tasarım problemlerini anlayarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme.
ÖÇ-2Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi kazanma.
ÖÇ-3Iç mimarlık pratiğini, çevre ile beraber ele alabilme, çevresel verileri değerlendirebilme.
ÖÇ-4İki ve üç boyutlu tasarımlar, mekansal tanımlamalar ve çevre düzenlemeleri yapabilme.
ÖÇ-5Fikirlerini somut tasarımlara dönüştürebilme.
ÖÇ-6Tasarımlarını görselleştirebilme, ifade edebilme, savunabilme ve sunabilme becerisi.
ÖÇ-7Fikir aşamasından, somut ürün tasarımı aşamasına kadar olan süreçte, disiplinli, planlı ve programlı ilerleyebilme becerisi kazanma.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5              
ÖÇ 6              
ÖÇ 7