Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ERGONOMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0909 ERGONOMİ 3/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Birçok farklı bilimsel disiplin ile bağlantılı olan ergonomi kavramının bu disiplinler ile arasındaki bağ anlatılarak, verilen örnekler ve daha önce yapılmış uygulamaların yardımı ile kavram anlatılmaya çalışılacaktır.
Ön Koşullar ERGONOMİ
Eş Koşullar ERGONOMİ
Özel Koşullar Oran - orantı hakkında bilgi sahibi olmak, ölçü ve ölçek bilgisine sahip olmak.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gamze Akbaş
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13.00-15.45, Cats
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 14.00-15.00 1A-13 Ataköy Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - konu anlatımı

- bilgisayar sunumları ile konunun pekiştirilmesi

- örnek konu ve hazırlanmış projeler yardımı ile konunun pekiştirilmesi

- konunun tartışmaya açılması

- verilen ödevler ile konunun anlaşılırlığının sağlanması
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtılması: Ergonomiye Giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Ergonomi Nedir? Ergonominin çalışma alanları ve kapsamı Araştırma konularının belirlenmesi Sözlü anlatım - Tartışma
3. Hafta Antropolojinin tanımı Ergonomi ve insan Sözlü anlatım - Tartışma
4. Hafta Günlük yaşantıda ergonominin önemi Sözlü anlatım - Tartışma
5. Hafta Tasarımda ergonominin önemi İnsan makine ilişkisi Sözlü anlatım - Tartışma
6. Hafta Ergonomi ve tasarım problemi arasındaki ilişki Sözlü anlatım - Tartışma
7. Hafta Ergonomi kavramının farklı disiplinler ile arasındaki ilişki Sözlü anlatım - Tartışma
8. Hafta Araştırma dosyası Teslim
9. Hafta Araştırma konularına göre gerçekleştirilecek sunumlara başlangıç: Sunumların gerçekleştirilmesi Sunum ve Tartışma
10. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Sunum ve Tartışma
11. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Sunum ve Tartışma
12. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Sunum ve Tartışma
13. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Sunum ve Tartışma
14. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Sunum ve Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Ergonominin insan günlük hayatındaki önemi ve oran - orantı konusu ders süresi içerisinde öğretilmeye çalışılmaktadır.
ÖÇ-2İç Mimarlık mesleği temel kavramı içerisinde, ergonomi kavramı öğretilerek, uygulama esaslarına değinilecektir.
ÖÇ-3Tasarım ve planlama alanlarında, farklı mekan kurgularına bağlı olarak mevcut sorunlar irdelenecek ve konular ergonomik yaklaşım ile tartışmaya açılarak çözüm üretilmeye çalışılacaktır.
ÖÇ-4İnsan - makine arasındaki bağ irdelenerek, ortaya çıkan bilgilerin sistematik bir anlayışla sorunsuz olarak yeni bilgi üretimlerine olanak tanınması sağlanmaya çalışılacaktır.
ÖÇ-5Mesleki açıdan ergonomik ilkeler ele alınacak ve standartlar ortaya konulacaktır. bu sayede kişinin mesleki hayatında karşısına çıkabilecek sorunlar ile ilgili çözüm yolları üretilmeye çalışılacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5