Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MOBİLYA TARİHİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0933 MOBİLYA TARİHİ 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Mobilyanın bir iç mimarlık ögesi olarak tanımlanması,  mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmaları üzerinde durulacaktır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar derse devam etme gerekliliği vardır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Tolga Erdem
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi,13.00 -15.45, 4B-11 13
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi,13.00 -15.45, 4B-11 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatma
Temel Kaynaklar  
       Turkish Decorative Arts, Metin Sözen, Milliyet Yay., İstanbul, 1999
        The History of Furniture, Marley John, United Kingdom, 1999
Diğer Kaynaklar  
       1900 Art Nouveau Mimarisi ve İç Mekanlar, Ezio Godoli, Diana Barillari, İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yay., 1997
        Design Of The 20th Century, Fiell, Charlotte and Peter, Köln, Taschen 1999
         Gaudi, Crippa, Maria Andanetta, Germany, 2003
         Gropius, Lupper, Gilbert,Poul, Germany, 2004
        Corbusier, Cohen, Jean-Louis, Germany 2004
         Alvar Aalto, Lahti Germany 2004
        Modernizm, Weston, Richard, London 1996
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çatalhöyük, Hitit, Mısır, Mezopotamya dönemlerinde kullanılan mobilyalar hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
2. Hafta Efes, Priene, Milet antik kentlerinde kullanılan mobilyalar hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Eski Ege uygarlıkları,(Minos.Miken), Yunan, Helenistik, Roma, Bizans dönemlerindeki mobilyalar hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta Ortaçağ Roman, Gotik, Rönesans, Barok döneminde kullanılan mobilyalar ve oturma düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Ortaçağ Roman, Gotik, Rönesans, Barok döneminde kullanılan mobilyalar ve oturma düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta Neoklasizm, Rokoko dönemde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Sanayi Devrimi, Endüstri döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
8. Hafta Sanayi Devrimi, Endüstri döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Arts and Crafts hareketi, Art Nouveau , yansımaları ve getirdiği değişiklikler, Machintosh döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Arts and Crafts hareketi(1850-1914), Art Nouveau (A.Loos,F.L.Wright), yansımaları ve getirdiği değişiklikler, Machintosh (20.Asır) döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında dialar eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
10. Hafta Modern dönemde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. Sözlü anlatım
11. Hafta Neoklasizm, De Stijl, The Bauhaus ve W.Gropıus dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri Sözlü anlatı
12. Hafta High-tech, Postmodernizm dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri Sözlü anlatım
13. Hafta High-tech, Postmodernizm dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri sözllü anlatım
14. Hafta Günümüzde kullanılan mobilyalar ve yaşama düzenleri. sözlü anlatım
15. Hafta final haftası final haftası
16. Hafta final haftası final haftası
17. Hafta final haftası final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Mobilyanın bir içmimarlık ögesi olarak tanımlanması.
ÖÇ-2Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olarak, gerektiği zaman tasarımları yeniden ifade edebilecek ve projede kullanabilecek düzeyde olmak.
ÖÇ-3Mobilya tarihi birikimleri eşliğinde projede kullanılabilecek alternatifler arasında ayırt etme özelliğine sahip olmak
ÖÇ-4Elde edilen tarihsel birikimler ile doğru uygulamalar yapılması
ÖÇ-5 sahip olunan geniş mobilya tarihi bilgisiyle akım, trend, konsept kavramlarının uygulamalarda gösterilebilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5