Mobilyanın bir iç mimarlık ögesi olarak tanımlanması, mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmaları üzerinde durulacaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
derse devam etme gerekliliği vardır.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Tolga Erdem
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi,13.00 -15.45, 4B-11 13
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi,13.00 -15.45, 4B-11 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma
Temel Kaynaklar
Turkish Decorative Arts, Metin Sözen, Milliyet Yay., İstanbul, 1999
The History of Furniture, Marley John, United Kingdom, 1999
Diğer Kaynaklar
1900 Art Nouveau Mimarisi ve İç Mekanlar, Ezio Godoli, Diana Barillari, İstanbul, Yapı Endüstri Merkezi Yay., 1997
Design Of The 20th Century, Fiell, Charlotte and Peter, Köln, Taschen 1999
Gaudi, Crippa, Maria Andanetta, Germany, 2003
Gropius, Lupper, Gilbert,Poul, Germany, 2004
Corbusier, Cohen, Jean-Louis, Germany 2004
Alvar Aalto, Lahti Germany 2004
Modernizm, Weston, Richard, London 1996
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Çatalhöyük, Hitit, Mısır, Mezopotamya dönemlerinde kullanılan mobilyalar hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Efes, Priene, Milet antik kentlerinde kullanılan mobilyalar hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Eski Ege uygarlıkları,(Minos.Miken), Yunan, Helenistik, Roma, Bizans dönemlerindeki mobilyalar hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Ortaçağ Roman, Gotik, Rönesans, Barok döneminde kullanılan mobilyalar ve oturma düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Ortaçağ Roman, Gotik, Rönesans, Barok döneminde kullanılan mobilyalar ve oturma düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Neoklasizm, Rokoko dönemde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Sanayi Devrimi, Endüstri döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
8. Hafta
Sanayi Devrimi, Endüstri döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Arts and Crafts hareketi, Art Nouveau , yansımaları ve getirdiği değişiklikler, Machintosh döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Arts and Crafts hareketi(1850-1914), Art Nouveau (A.Loos,F.L.Wright), yansımaları ve getirdiği değişiklikler, Machintosh (20.Asır) döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında dialar eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Modern dönemde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Neoklasizm, De Stijl, The Bauhaus ve W.Gropıus dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri
Sözlü anlatı
12. Hafta
High-tech, Postmodernizm dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri
Sözlü anlatım
13. Hafta
High-tech, Postmodernizm dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri
sözllü anlatım
14. Hafta
Günümüzde kullanılan mobilyalar ve yaşama düzenleri.
sözlü anlatım
15. Hafta
final haftası
final haftası
16. Hafta
final haftası
final haftası
17. Hafta
final haftası
final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Mobilyanın bir içmimarlık ögesi olarak tanımlanması.
ÖÇ-2
Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olarak, gerektiği zaman tasarımları yeniden ifade edebilecek ve projede kullanabilecek düzeyde olmak.
ÖÇ-3
Mobilya tarihi birikimleri eşliğinde projede kullanılabilecek alternatifler arasında ayırt etme özelliğine sahip olmak
ÖÇ-4
Elde edilen tarihsel birikimler ile doğru uygulamalar yapılması
ÖÇ-5
sahip olunan geniş mobilya tarihi bilgisiyle akım, trend, konsept kavramlarının uygulamalarda gösterilebilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.