Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


20.YY MİMARLIĞI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0935 20.YY MİMARLIĞI 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
20. Yüzyıl mimarlığını incelemek ve tasarım ilkelerini araştırmak. 20. Yüzyıl sanat ve mimarlık akımlarını, modern  ve modern sonrası mimarlığı örnekler üzerinden incelemek
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Elif Gelmez
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13.00-15.45 | 3B 04-06
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 10.00-11.00 | 1A 15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma , karşılaştırmalı örneklerin sunumu
Temel Kaynaklar
* Ambrose, G., Harris, P.and Stone, S.,2010, Görsel Mimarlık Sözlüğü, Literatür yayıncılık

* Le Corbusier, 1993, Mimarlık Öğrenileriyle Söyleşi, çev. S. Rıfat, YKY yayını.

* Rasmusen, S. E.,2009, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi.

* Le Corbusier, 1999, Bir Mimarlığa Doğru, çev. S. Merzi,YKY yayını.

* Kortan,E., 1985, XX. Yüzyıl mimarlığına Eleştirel Bir Bakış,Yaprak, Ankara.

* Jencks, C.,1987, Post- Modernism: The New Classicism in Art and Architecture, London Academy Editions


 
Diğer Kaynaklar * Hodge, S.,2013, Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, çev. Emre Gözgü,Domingo, Ankara

* Artun, N. A.,Ojalvo, R.,(der)2012, Arzu Mimarlığı- Mimarlığı Düşünmek,İletişim yayınları.

* Kırış, İ.M., 2012, Uzak Yakın Mimarlık, Tekin Yayınevi.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Modern Mimarlık Öncesi- Modern mimarlığın doğuşunu etkileyen teknolojik, toplumsal ve kültürel gelişmeler. Anlatım, tartışma
2. Hafta Modernizm öncesi sanat akımlarının iç mimarlık tarihi özelinde incelenmesi- Arts and Crafts, Art Deco, Art Nouveau, Kübizm, Neo Plastisizm, Fütürizm vb. Anlatım, tartışma
3. Hafta Modern Mimarlığın Klasik Dönemi ve Uluslararası Üslup- Bauhaus ekolü, Mies Van der Rohe, Gropius, LeCorbusier yapılarının iç mekanları üzerine incelemeler Anlatım, tartışma
4. Hafta Modern mimarinin öncü mimarları, Adolf Loos,Tony Garnier, Auguste Peret, Walter Gropius,modern mim. söylemleri Anlatım, tartışma
5. Hafta Türkiye'de modernleşme adımları- I. Ulusal Mimarlık Anlatım, tartışma
6. Hafta Türkiye'de modernleşme adımları- I. Ulusal Mimarlık Anlatım, tartışma
7. Hafta Türkiye'de 20. yüzyıl mimarlığı Anlatım, tartışma
8. Hafta Milli Mimari - Sedad Hakkı Eldem'in Türk Evi çalışmaları- Arseven ve Agli'nin mimarlık tarihi ve kuramına katkıları Anlatım, tartışma
9. Hafta Milli Mimari - Sedad Hakkı Eldem'in Türk Evi çalışmaları- Arseven ve Agli'nin mimarlık tarihi ve kuramına katkıları Anlatım, tartışma
10. Hafta Türkiye'de İç Mimarlık eğitiminin başlaması- öncü mimarlar ve iç mimarlar Anlatım, tartışma
11. Hafta Türkiye'de İç Mimarlık eğitiminin başlaması- öncü mimarlar ve iç mimarlar Anlatım, tartışma
12. Hafta Tartışma ve metinlerin hazırlanması Anlatım, tartışma
13. Hafta Tartışma ve metinlerin hazırlanması Öğrenci sunumları
14. Hafta Tartışma ve metinlerin hazırlanması Öğrenci sunumları
15. Hafta Sunumlar Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 50
Projeler 1 20
Final 1 30


ÖÇ-120.yy mimarlığını özetleyebilme
ÖÇ-2Farklı mimarlık ve sanat akımlarını açıklayabilme ve karşılaştırabilme
ÖÇ-3Modern mimarlığın ortaya çıkışı, gelişimi konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-420.yy master mimarlarının tasarım yaklaşımlarını öğrenme ve yeni tasarımlarda değerlendirme
ÖÇ-5Türkiye'de 20.yy mimarlığının gelişimini özetleme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5