Öğrencinin tasarım konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamak, tasarım ilke ve elemanlarını mekan oluşturma bağlamında öğretmek ve yaratıcı yeteneğin arttırılması konusunda uygulamalar yapmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Gülay USTA
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma ve uygulama
Temel Kaynaklar
* Gürer, L., 1990, Temel Tasarım , İTÜ matbaası
* Gürer, L.,1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan- Form, İTÜ baskı atölyesi
* Denel, B., 1981, Temel Tasarim ve Yaraticilik, ODTÜ Mimarlik Fak. Basim işligi, Ankara
* Güngör, H., 1987, Temel Tasarım ( Basic Design), Afa matbaacılık, İstanbul
Diğer Kaynaklar
* Bielefeld B, Khouli S. E. ,2011, Tasarım Fikirleri, YEM yayınevi, İstanbul
* Bono, E., 1973, Lateral Thinking: Creativy Step by step, Harber& Row.
* Sungur, N.,1997, Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınları.
* De Bono, E.,2007, Kendine Düşünmeyi Öğret, Remzi Kitabevi.
* Rouquette, M.L.,2007, Yaratıcılık, Dost yayınları.
* Jormakka K.,2012, Tasarım Yöntemleri, YEM Yayınevi.
* Ipsiroglu, N., Ipsiroglu, M., 1970,Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi,
* Graves, M.,1951, The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill Book Company inc., Newyork
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel tasarımla ilgili kavramların açıklanması, tasarım- tasarlama- yaratıcılık
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Tasarım elemanlarından nokta – çizgi- yön konuları
Anlatım, uygulama
3. Hafta
Ölçü, biçim, oran aralık konularının işlenmesi
Anlatım, uygulama
4. Hafta
Tasarım elemanlarından doku konusunun işlenmesi, iç mekanda doku.
Anlatım, uygulama
5. Hafta
İç mekanda renk, sıcak-soğuk renkler, bütünleyici renk çiftleri.
Anlatım, uygulama
6. Hafta
Görsel sanatlarda görsel iletişim ve görsel algı, kompozisyonda belirlilik sağlama yolları-simetri
Anlatım, uygulama
7. Hafta
Tasarım ilkelerinden tekrar konusunun işlenmesi ,iç mekanda tekrar
Anlatım, uygulama
8. Hafta
Tasarım ilkelerinden armoni- kontrast konuları
Anlatım, uygulama
9. Hafta
Tasarım ilkelerinden koram konusu
Anlatım, uygulama
10. Hafta
Tasarım ilkelerinden birlik- denge – egemenlik konuları
Anlatım, uygulama
11. Hafta
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
12. Hafta
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
13. Hafta
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
14. Hafta
Mekan- form – strüktür uygulamaları
Uygulama
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
10
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Tasarım sürecini, aşamalarını öğrenme ve deneyimleyebilme
ÖÇ-2
Temel tasarım kavramları ve prensipleri konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Temel tasarım ve Gestalt algı kuramlarını kütle, mekan, yüzey üzerinde kullanmayı ve yorumlamayı öğrenme
Ders kapsamında öğrenilen kuramsal bilgiyi kendi projelerinde yorumlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.