Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MAĞAZA TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0938 MAĞAZA TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencinin meslek pratiğinde çoklukla karşılaşacağı güncel mağaza tasarımı konusunda fonksiyonel, estetik düşünme becerisinin geliştirilmesi ve tasarım yaklaşımlarıyla ilgili bilgi edinmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Damla Güler Akyüz
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Sözlü ve Görsel Sunum, Proje
Temel Kaynaklar Berman, B. ve Evans, J.R., 1992. Retail Management: A strategic approach, 5th Edition, Maxwell Macmillan International, New York.

Bolen, W.H., 1988. Contemporary Retailing, Englewood Cliffs, N.J. Prentice Hall, New York.

Green, W., 1986. The Retail Store, Van Nostrand Reinhold Company Inc, New York.

Mun, D., 1981. Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Press.

Ünver, T., 2002. Tüketim- Tasarım İlişkisi ve Tasarımcı Kimliği, Marmara Üniversitesi, İstanbul.

Vercelloni, M., 2003. New Stores in USA 2, Edizioni L’archivolto, Milano.
Diğer Kaynaklar Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.

Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı, genel bilgiler Anlatım Tartışma
2. Hafta Ticaret, Tarihsel Süreç İçerisinde Ticaret Yapılarının Gelişimi, Türk Ticaret Yapıları ve Tarihsel Gelişimi Anlatım Tartışma
3. Hafta Tüketim, Tüketim Kültürü ve Tüketici Davranışları Anlatım Tartışma
4. Hafta Marka, Markalaşma, Kimlik oluşturma Anlatım Tartışma
5. Hafta Seminer Anlatım Tartışma
6. Hafta Seminer Anlatım Tartışma
7. Hafta ARASINAV Tasarım önerilerinin belirlenmesi ve tartışılması
8. Hafta Yurtiçi ve yurtdışından güncel mağaza tasarımlarının analizi Tasarım önerisinin geliştirilmesi Sözlü-Görsel Sunum
9. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Sözlü-Görsel Sunum
10. Hafta RESMİ TATİL
11. Hafta ARAJÜRİ
12. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
13. Hafta BAYRAM TATİLİ
14. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi ve sunumu Proje
15. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi ve sunumu Proje
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
arateslim 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Mağazanın tarihsel gelişimi ve tasarım yaklaşımları hakkında bilgi edinebilme.
ÖÇ-2Mağaza tasarımı temel bileşenlerini kavrama
ÖÇ-3Mağaza konsepti oluşturma prensiplerini edinme
ÖÇ-4Güncel mağaza yaklaşımlarını tanıma
ÖÇ-5Mağaza tasarımında bulunması gereken parametreleri kavrayarak yeni güncel bir tasarım önerisi sunabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5