Öğrencinin meslek pratiğinde çoklukla karşılaşacağı güncel mağaza tasarımı konusunda fonksiyonel, estetik düşünme becerisinin geliştirilmesi ve tasarım yaklaşımlarıyla ilgili bilgi edinmesi.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Damla Güler Akyüz
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Sözlü ve Görsel Sunum, Proje
Temel Kaynaklar
Berman, B. ve Evans, J.R., 1992. Retail Management: A strategic approach, 5th Edition, Maxwell Macmillan International, New York.
Bolen, W.H., 1988. Contemporary Retailing, Englewood Cliffs, N.J. Prentice Hall, New York.
Green, W., 1986. The Retail Store, Van Nostrand Reinhold Company Inc, New York.
Mun, D., 1981. Shops A Manual of Planning and Design, The Architectural Press.
Ünver, T., 2002. Tüketim- Tasarım İlişkisi ve Tasarımcı Kimliği, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
Vercelloni, M., 2003. New Stores in USA 2, Edizioni L’archivolto, Milano.
Diğer Kaynaklar
Arslan, M. ve Bayçu, S., 2006. Mağaza Atmosferi, Anadolu Üniversitesi Yayını no:1696, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Arıkan, R. ve Odabaşı, Y., 1998. Tüketici Davranışları ve Tüketici Bilinci, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 646, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı, genel bilgiler
Anlatım Tartışma
2. Hafta
Ticaret, Tarihsel Süreç İçerisinde Ticaret Yapılarının Gelişimi, Türk Ticaret Yapıları ve Tarihsel Gelişimi
Anlatım Tartışma
3. Hafta
Tüketim, Tüketim Kültürü ve Tüketici Davranışları
Anlatım Tartışma
4. Hafta
Marka, Markalaşma, Kimlik oluşturma
Anlatım Tartışma
5. Hafta
Seminer
Anlatım Tartışma
6. Hafta
Seminer
Anlatım Tartışma
7. Hafta
ARASINAV
Tasarım önerilerinin belirlenmesi ve tartışılması
8. Hafta
Yurtiçi ve yurtdışından güncel mağaza tasarımlarının analizi
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Sözlü-Görsel Sunum
9. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Sözlü-Görsel Sunum
10. Hafta
RESMİ TATİL
11. Hafta
ARAJÜRİ
12. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Proje
13. Hafta
BAYRAM TATİLİ
14. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi ve sunumu
Proje
15. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi ve sunumu
Proje
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
arateslim
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Mağazanın tarihsel gelişimi ve tasarım yaklaşımları hakkında bilgi edinebilme.
ÖÇ-2
Mağaza tasarımı temel bileşenlerini kavrama
ÖÇ-3
Mağaza konsepti oluşturma prensiplerini edinme
ÖÇ-4
Güncel mağaza yaklaşımlarını tanıma
ÖÇ-5
Mağaza tasarımında bulunması gereken parametreleri kavrayarak yeni güncel bir tasarım önerisi sunabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.