Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İÇ MİMARLIKTA PORTFOLYO TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0940 İÇ MİMARLIKTA PORTFOLYO TASARIMI 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrenciye mesleki yaşama adım atarken yaratıcılığını ve çalışmalarını sahip olduğu düşünme ve tasarlama becerileriyle en doğru biçimde ifade edebileceği bir portfolyo hazırlama deneyiminin kazandırılması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Armağan Seçil Melikoğlu Eke
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sunum
Temel Kaynaklar Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.

Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA

Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008.

Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press.

Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company.
Diğer Kaynaklar Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul.

Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı, genel bilgiler Anlatım Tartışma
2. Hafta Kişisel sunum, portfolyo nedir ve türleri nelerdir üzerine açıklamalar Anlatım Tartışma
3. Hafta Sayfa tasarımı, yazı ve tipografi üzerine açıklamalar, örneklerin incelenmesi Anlatım Tartışma
4. Hafta Uygulama-1: poster tasarımı Tartışma Uygulama
5. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Tartışma Uygulama
6. Hafta Uygulama-1 teslim ve sunum Uygulama-2: önceki dönem projesine ait booklet hazırlama sunum
7. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Tartışma Uygulama
8. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Tartışma Uygulama
9. Hafta Uygulama-2 teslim ve sunum sunum
10. Hafta Uygulama-3: kişisel portfolyonun hazırlanması Tartışma Uygulama
11. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Tartışma Uygulama
12. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Tartışma Uygulama
13. Hafta Tasarım önerisinin geliştirilmesi Tartışma Uygulama
14. Hafta bayram tatili
15. Hafta final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 60
Final 1 40


ÖÇ-1Öğrencinin yaptığı tasarımları doğru aktarabilmesi ve sunabilmesi.
ÖÇ-2Portfolyosu ile kişisel farklılığını ve özgünlüğünü sergileyebilmesi.
ÖÇ-3Tasarım-üretim ve sunum süreci deneyimlerinin kazandırılması.
ÖÇ-4Farklı tasarımcıları ve tasarlama süreçlerini tanıma.
ÖÇ-5Meslek yaşamına yönelik deneyim kazanma.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5