Öğrenciye mesleki yaşama adım atarken yaratıcılığını ve çalışmalarını sahip olduğu düşünme ve tasarlama becerileriyle en doğru biçimde ifade edebileceği bir portfolyo hazırlama deneyiminin kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Armağan Seçil Melikoğlu Eke
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Uygulama, Sunum
Temel Kaynaklar
Cross, N. (2010). Designerly Ways of Knowing. Germany: Springer.
Dewey, J., (1997), How We Think, Dover Publication, USA
Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008.
Baron, C. L., 2009, Designing a Digital Portfolio, New Riders Press.
Linton, H; Pelli, H., 2000, Portfolio Design, W. W. Norton & Company.
Diğer Kaynaklar
Arnheim, R., 2012, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul.
Burnett, R., 2012, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin tanıtımı, genel bilgiler
Anlatım Tartışma
2. Hafta
Kişisel sunum, portfolyo nedir ve türleri nelerdir üzerine açıklamalar
Anlatım Tartışma
3. Hafta
Sayfa tasarımı, yazı ve tipografi üzerine açıklamalar, örneklerin incelenmesi
Anlatım Tartışma
4. Hafta
Uygulama-1: poster tasarımı
Tartışma Uygulama
5. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Tartışma Uygulama
6. Hafta
Uygulama-1 teslim ve sunum
Uygulama-2: önceki dönem projesine ait booklet hazırlama
sunum
7. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Tartışma Uygulama
8. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Tartışma Uygulama
9. Hafta
Uygulama-2 teslim ve sunum
sunum
10. Hafta
Uygulama-3: kişisel portfolyonun hazırlanması
Tartışma Uygulama
11. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Tartışma Uygulama
12. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Tartışma Uygulama
13. Hafta
Tasarım önerisinin geliştirilmesi
Tartışma Uygulama
14. Hafta
bayram tatili
15. Hafta
final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
60
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrencinin yaptığı tasarımları doğru aktarabilmesi ve sunabilmesi.
ÖÇ-2
Portfolyosu ile kişisel farklılığını ve özgünlüğünü sergileyebilmesi.
ÖÇ-3
Tasarım-üretim ve sunum süreci deneyimlerinin kazandırılması.
ÖÇ-4
Farklı tasarımcıları ve tasarlama süreçlerini tanıma.
ÖÇ-5
Meslek yaşamına yönelik deneyim kazanma.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.