Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


RENK KULLANIMI VE SUNUM TEKNİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0941 RENK KULLANIMI VE SUNUM TEKNİKLERİ 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrencinin farklı teknikler kullanarak proje ve eskiz renklendirmesine hakim olması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Reyhan Uludağ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar Linda Holtschue, Duvar Yayınları, 2009, Sanat 101Rengi Anlamak-Tasarımcılar İçin Kılavuz Kitap,                                                                                                                              

Kolektif, Aybike Ceylan Kızıltaş, Ayşe Tekel, Bilge Artmatlı Köroğlu, Nigün Görer Tamer, Nilüfer Gürer, Nuray Bayraktar, Nobel Yayın Dağıtım/Dizisi, 2012,Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım York.
Gültekin Çizgen, Say Yayınları, 2006, Renk Dünyamız - 101 Kompozisyon 101 Yorum.                                                                 
Diğer Kaynaklar -  E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, 2007, Sanatın Öyküsü Kiki Eldridge, Rockport Publishers, 2007, Color Harmony  
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması, renk bilgisine giriş. Anlatım Tartışma
2. Hafta Renklerin oluşumu ve renklerin karışımı. Uygulama, Anlatım
3. Hafta Lavi tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi. Uygulama, Anlatım
4. Hafta Lavi tekniğinin öğrencilere uygulatılması. Uygulama, Anlatım
5. Hafta Sulu boya tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi Uygulama, Anlatım
6. Hafta Sulu boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması. Uygulama, Anlatım
7. Hafta Kuru boya tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi. Uygulama, Anlatım
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Kuru boya tekniğinin öğrenciye uygulatılması. Uygulama, Anlatım
10. Hafta Toz pastel tekniğinin anlatılması ve uygulma örneğinin gösterilmesi. Uygulama, Anlatım
11. Hafta Toz pastel tekniğinin öğrenciye uygulatılması. Uygulama, Anlatım
12. Hafta Keçeli kalem tekniğinin anlatılması ve uygulama örneğinin gösterilmesi. Uygulama, Anlatım
13. Hafta Keçeli kalem tekniğinin öğrenciye uygulatılması. Uygulama, Anlatım
14. Hafta Dönem boyunca yapılan uygulama çalışmalarının sınıf ortamında incelenmesi. Sözlü - Görsel Sunum
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Renk bilgisine hakim olmak.
ÖÇ-2Farklı boyama (Lavi tekniği, sulu boya tekniği, kuru boya tekniği, toz pastel tekniği, keçeli kalem tekniği) tekniklerine hakim olması.
ÖÇ-3Mekan içerisinde doğru renkler kullanarak, uygulama yapabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3