Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KENTİN İÇ MEKANLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0944 KENTİN İÇ MEKANLARI 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Ders kapsamında iç mimarlığın kent ile ilişkisi hakkında bilgi verilmesi, kamusal mekan, kamusal sanat kavramlarının sorgulanması ve kamusal iç mekan örneklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, kamusal mekan araştırmaları ve gezileri ile kenti kamusal iç mekanlar açısından sorgulamaları ve kamusal iç mekan önerisi geliştirmeleri beklenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım-Sorgulama ve Kentin İç Mekanları Tasarım Uygulamaları
Temel Kaynaklar

Krauel, J., 2006, New Urban Spaces, Barcelona: LINKS                                                                    

Krauel, J., 2007,  New Urban Elements, Barcelona: LINKS

Tschumi, B., Event-Cities 1-2-3 Series, The MIT Press

Miles, M., 1999, Art, Space and the City: Public Art and Urban,  Oxon: Routledge                       

Rochus Urban Hinkel (ed.)  2011, Urban Interior: Informal Explorations, Interventions and Occupations, Almanya:Spurbuchverlag

Diğer Kaynaklar

De Certeau, M., 2009, Gündelik Hayatın Keşfi 1-2, Ankara : Dost Kitabevi

Harvey, D., 2015, Asi Şehirler, İstanbul: Metis Yayıncılık  

Lefebvre, H, 2015, Mekanın Üretimi, (çev.) Donald Nicholson Smith, Blackwell.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve kamusal iç mekan kavramının tanıtılması Anlatım
2. Hafta Kent, kent hakkı, kamusal mekan, iç mekan, iç-dış diyalektiği kavramlarının anlatılması ve kamusal-iç mekan etkileşiminin tartışılması Anlatım-Tartışma
3. Hafta Kent yaşam kültürü ve kamusal iç mekanlar Anlatım-Tartışma
4. Hafta Kamusal iç mekanlar: kavram ve tasarımlar Anlatım-Tartışma
5. Hafta Kamusal iç mekanlar ve sanat etkileşimi Anlatım-Tartışma
6. Hafta Kenti deneyimlemek: geziden haritaya kavramsal sorgulama Anlatım-Uygulama
7. Hafta Kenti deneyimlemek: teknik gezi ve haritalama Teknik gezi-uygulama
8. Hafta Kenti deneyimlemek: deneyim haritası uygulama Uygulama
9. Hafta Kenti deneyimlemek: deneyim haritası uygulama Uygulama
10. Hafta Ara değerlendirme: deneyim haritası sunumları Sunum
11. Hafta Kamusal iç mekan tasarım önerisi için araştırma yapılması ve ilk öneri fikirlerinin tartışılması Proje
12. Hafta Kamusal iç mekan tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
13. Hafta Kamusal iç mekan tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
14. Hafta Kamusal iç mekan tasarım önerisinin geliştirilmesi Proje
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 50


ÖÇ-1Kent, kamusal mekan, iç mekan ve iç-dış diyalektiği ile ilgili bilgi edinme
ÖÇ-2Kamusal iç mekan ve kentsel iç mekan kavramları hakkında bilgi edinme
ÖÇ-3İç mimarlık, kent ve kamusal mekan ilişkisini kurabilme
ÖÇ-4Kent, kamusal mekan ve iç mekan arasındaki ölçek farkını analiz edebilme ve tasarıma faklı ölçeklerde yaklaşabilme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14