Ders kapsamında iç mimarlığın kent ile ilişkisi hakkında bilgi verilmesi, kamusal mekan, kamusal sanat kavramlarının sorgulanması ve kamusal iç mekan örneklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, kamusal mekan araştırmaları ve gezileri ile kenti kamusal iç mekanlar açısından sorgulamaları ve kamusal iç mekan önerisi geliştirmeleri beklenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Sorgulama ve Kentin İç Mekanları Tasarım Uygulamaları
Temel Kaynaklar
Krauel, J., 2006, New Urban Spaces, Barcelona: LINKS
Krauel, J., 2007, New Urban Elements, Barcelona: LINKS
Tschumi, B., Event-Cities 1-2-3 Series, The MIT Press
Miles, M., 1999, Art, Space and the City: Public Art and Urban, Oxon: Routledge
De Certeau, M., 2009, Gündelik Hayatın Keşfi 1-2, Ankara : Dost Kitabevi
Harvey, D., 2015, Asi Şehirler, İstanbul: Metis Yayıncılık
Lefebvre, H, 2015, Mekanın Üretimi, (çev.) Donald Nicholson Smith, Blackwell.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması ve kamusal iç mekan kavramının tanıtılması
Anlatım
2. Hafta
Kent, kent hakkı, kamusal mekan, iç mekan, iç-dış diyalektiği kavramlarının anlatılması ve kamusal-iç mekan etkileşiminin tartışılması
Anlatım-Tartışma
3. Hafta
Kent yaşam kültürü ve kamusal iç mekanlar
Anlatım-Tartışma
4. Hafta
Kamusal iç mekanlar: kavram ve tasarımlar
Anlatım-Tartışma
5. Hafta
Kamusal iç mekanlar ve sanat etkileşimi
Anlatım-Tartışma
6. Hafta
Kenti deneyimlemek: geziden haritaya kavramsal sorgulama
Anlatım-Uygulama
7. Hafta
Kenti deneyimlemek: teknik gezi ve haritalama
Teknik gezi-uygulama
8. Hafta
Kenti deneyimlemek: deneyim haritası uygulama
Uygulama
9. Hafta
Kenti deneyimlemek: deneyim haritası uygulama
Uygulama
10. Hafta
Ara değerlendirme: deneyim haritası sunumları
Sunum
11. Hafta
Kamusal iç mekan tasarım önerisi için araştırma yapılması ve ilk öneri fikirlerinin tartışılması
Proje
12. Hafta
Kamusal iç mekan tasarım önerisinin geliştirilmesi
Proje
13. Hafta
Kamusal iç mekan tasarım önerisinin geliştirilmesi
Proje
14. Hafta
Kamusal iç mekan tasarım önerisinin geliştirilmesi
Proje
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Kent, kamusal mekan, iç mekan ve iç-dış diyalektiği ile ilgili bilgi edinme
ÖÇ-2
Kamusal iç mekan ve kentsel iç mekan kavramları hakkında bilgi edinme
ÖÇ-3
İç mimarlık, kent ve kamusal mekan ilişkisini kurabilme
ÖÇ-4
Kent, kamusal mekan ve iç mekan arasındaki ölçek farkını analiz edebilme ve tasarıma faklı ölçeklerde yaklaşabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.