Temel Tasarım dersin amacı öğrencilere tasarımın temel bilgilerini ve yaratıcı tasarım fikirlerini ortaya çıkarma becerisi kazandırmaktır. Ders teorik bilginin aktarılması, bu bilginin stüdyoda yaparak-öğrenme modeli ile uygulanmasını içerir. Okuma listeleri, sergiler, jüriler bu sürecin ayrılmaz bir parçasıdır.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
%80 devam zorunluluğu
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek, Doç. Dr. Reyhan Uludağ Eraslan, Prof. Dr. Gülay Usta
Asistanlar
Arş. Gör. Armağan GÜLHAS
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00 - 12:45 MTS 4-5
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 09:00 - 12:45 MTS 4-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Yaparak-Öğrenme, Veri toplama, araştırma, kütüphane çalışmaları.
Temel Kaynaklar
Mückenheim, M., Demel, J.: Inspiration Contemporary Design Methods in Architecture, BIS Publishers, 2012.
Güngör, H.: Temel Tasarım, Esen Ofset Matbaacılık, 2005.
Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Paul Harris, Gavin Ambrose
Diğer Kaynaklar
Görme Biçimleri, John Berger
Sanat Kitabı 500 Sanatçı Eseri 500 Sanat Eseri, Çev. Mine Haydaroğlu
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton
Sanatın Tüm Öyküsü, Stephen Farthing
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi
U1 | Nokta-Çizgi-Yön giriş yapılması
Anlatım
2. Hafta
U1 | Nokta-Çizgi-Yön
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Anlatım-Uygulama
3. Hafta
U1 | Nokta-Çizgi-Yön Teslim
SEMİNER
Teslim-Seminer
4. Hafta
U2 | Düzlem-doku giriş yapılması
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Anlatım-Uygulama
5. Hafta
U2 | Doku Final Sunumları
U3 | Biçim-Form giriş yapılması
Anlatım-Uygulama
6. Hafta
U3 | Biçim-Form
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Uygulama
7. Hafta
U3 | Biçim-Form
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Uygulama
8. Hafta
ARA SINAV haftası
U3 | Biçim-Form Final Sunumları
Teslim-Sunum
9. Hafta
U4 | Strüktür-Mekan giriş yapılması
Uygulama-Anlatım
10. Hafta
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Uygulama
11. Hafta
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Uygulama
12. Hafta
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Uygulama
13. Hafta
Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi
Uygulama
14. Hafta
Final Hazırlıkları- Sergileme
Uygulama
15. Hafta
Final
Teslim
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
50
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Yerleşme, hareket, hacim ( Boyut kavramı ), plan, perspektif, oranlar, kompozisyon gibi konularına öğrenciler hakim olacaklar.
ÖÇ-2
Üç boyutlu görmeye ve hissetmeye analatik çizimde düşünmeye sahip olacaklar
ÖÇ-3
Bilimsel araştırma yöntemlerini başarıyla uygulamış olacaktır.
ÖÇ-4
Etkili sunum tekniklerini kullanmış olacaktır.
ÖÇ-5
Estetik bakış acısına sahip olacaktır
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.