Öğrencinin toplumsal ve bireysel gereksinimlere yönelik tasarım sorunlarına iç mimarlığın yapısal, işlevsel, estetik, teknik ve çevresel koşullarını dikkate alarak mekânsal çözüm önerileri getirmeleri hedeflenmektedir. Bu bağlamda, iç mimari proje tasarım sürecinde mekan, form, strüktür, ışık, renk, malzeme, mobilya vb konuları fiziksel ve psikolojik konfor bağlamında ele alınacaktır. Ders kapsamında bilgi toplama- analiz- sentez yaklaşımları ve elde edilen çıkarımların tasarıma katkıları irdelenecektir. Proje sürecinde öğrenciler verilen tasarım problemi karşısında kavramsal ve mekan organizasyon açısından farklı çözüm alternatiflerini deneyimleyeceklerdir.
Ön Koşullar
İÇM0212 İçmimarlık Proje II
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Proje dersine % 80 devam zorunludur. Aksi durumda öğrenci puan kaybedecektir. Dersle ilgili bilgilendirmeler ve duyurular cats sistemi üzerinden yapılacaktır. Cats sistemini kontrol etmek öğrencinin sorumluluğundadır. Proje dersinin değerlendirmesi proje paftalarının teslimi ve sözlü sunulmasından oluşmaktadır. Teslimler dijital olarak Cats sistemine belirtilen süreler içinde yapılacak, öğrencilerin sözlü sunumları sanal sınıflarda gerçekleştirilecektir.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Gülay Usta, Doç Dr. Derya Adıgüzel Özbek, Öğr. Gör. Dr. Handan Güzelci, Öğr. Gör. Yasemin Tuzlu Erol, Öğr. Gör. Ozan Yılmaz, Öğr. Gör. M. Hakan Yılmazer, Öğr. Gör. Selma Çiğdem
Asistanlar
Arş. Gör. Ayşe Nesligül Çevik
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 13:00-16:45-Cuma 09:00-12:45, MTS 2-3
Görüşme Saatleri ve Yeri
Prof. Dr. Gülay Usta, Cuma 14.00-15.00
Arş.Gör. Ayşe Nesligül Çevik, 10.00-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Teorik/ kuramsal ders, konu / yer ile ilgili araştırma- bilgi toplama- analiz sentez yaklaşımlar , örnek mekan araştırmaları- analizleri, tasarım alternatifleri üretme, proje üzerine kritikler, proje hazırlama ve sözlü sunum, jüri değerlendirmeleri, ders dışı etkinliklere katılım.
Temel Kaynaklar
Arcan, E. ve F. Evci. (1987). Mimari Tasarıma Yaklaşım. İstanbul: Y.T.Ü. Mimarlık Fakültesi.
Kronenburg, R. (1995). Houses in Motion,The Genesis,History and Development of the Portable Building. London: Academy Press.
Louche, D. (2012). Tiny House Design & Construction Guide
Shafer, J. (2009). The Small House Book. Sebastopol, California: Tumbleweed Tiny House Company.
Altınok, H. Z. K. (2012). Ofis İç Mekân Tasarımlarında Gelişen Teknolojiler Işığında Esneklik. Tasarım + Kuram Dergisi, Cilt 8 (14) 79-95.
Diğer Kaynaklar
-Proje konusunda örnek oluşturabilecek uygulama projeleri, mimari projeler, yazılı ve görsel materyal (internet, mimarlık-içmimarlık konusundaki yerli-yabancı dergiler, yarışma projeleri, sergiler ve benzeri)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Projenin içeriğinin sunumu
Anahtar kavramlar ve çalışma alanı seçimi üzerine araştırmaların yapılması
Konu anlatımı
2. Hafta
Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri,
Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması
Anlatım-çizim, örnek uygulamalar, öğrenci sunumları
3. Hafta
Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri,
Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
4. Hafta
Proje konusuna ve alana ilişkin bilgi toplamaya yönelik analizleri,
Öğrencilerin araştırmalarının değerlendirilmesi, stüdyo çalışması
Ara Jüri I
5. Hafta
I JÜRİ: Alan ve konuya ilişkin analizler, çözümlemeler | değerlendirme
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
6. Hafta
Proje konusuna ilişkin çalışmalar; konsept geliştirme, senaryo oluşturma, görselleştirme çalışmaları; stüdyo çalışması
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
7. Hafta
Proje konusuna ilişkin çalışmalar; konsept geliştirme, senaryo oluşturma, görselleştirme çalışmaları; stüdyo çalışması
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
8. Hafta
Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
9. Hafta
Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
10. Hafta
Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
11. Hafta
Proje konusuna ilişkin Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
12. Hafta
II JÜRİ: Projenin senaryosunu ve mekânsal kurgusunu anlatan görselleştirmeler/
Mekân Tasarımı 1/50, Donatı-Mekân Detayları 1/20, Sistem Detayları, Perspektifler, Malzeme kararları
Ara Jüri II
13. Hafta
Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararları
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
14. Hafta
Mekân Tasarımı 1/50, Donatı Tasarımı 1/20, Aktif sistem tasarımı, Perspektifler, Malzeme kararlarır
Stüdyo Uygulamaları:Eskiz, Maket-Modelleme,Sunum, Stüdyo Kritikleri.
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
40
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Tasarım problemlerini anlayarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirebilme
ÖÇ-2
Kuramsal ve kavramsal düşünerek, soyutlaştırabilme becerisi kazanarak iç mimari süreçlerle ilgili yapılan çalışmaları
ÖÇ-3
İki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler yapabilme
ÖÇ-4
Renk ve doku uyumuna, görsel konforuna ve ilkelerini dikkat ederek mekansal bütünlük içinde kullanabilme
ÖÇ-5
İç mekandaki mobilya ve donatı elemanlarını seçerek uygun kompozisyonda bir araya getirebilme
ÖÇ-6
İç duvar, döşeme, tavan ve düşey sirkülasyon sistemleri geliştirebilme
ÖÇ-7
İnsan davranışları ve ilişkileri ile fiziksel çevre etkileşimini anlayabilme yeteneğini kazanır.Bina ve yakın çevresini, fiziksel çevre bileşenlerini dikkate alarak analiz edebilme konusunda genel kavramlar tanıtılır.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.