Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEKAN BİLGİSİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM3034 3 MEKAN BİLGİSİ 3/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Ders kapsamında mekan kurgusu ile tasarım ilişkisinin sorgulanması, mekana ilişkin tasarım yaklaşımlarının ve kavramsal tartışmaların aktarılması, farklı disiplinlerdeki mekan anlayışlarının incelenmesi hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar En az %70 ders devamı
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Gülay Usta
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe,13.00-15.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 16.00-17.00 1. kat A12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum, araştırma, analiz, tartışma, uygulama
Temel Kaynaklar

Brooker, G., Stone, S. (2011) İç Mekan Tasarım Nedir? İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.

Dodsworth S. (2012) İç Mekan Tasarımının Temelleri. İstanbul: Literatür Yayınları.

Shashi C. (2007). What is Interior Design? in Thinking Inside the Box. Middlesex University Press.

Diğer Kaynaklar

Tschumi, B., (2018), Mimarlık ve Kopma, çev. Alp Tümertekin, Janus Yayınları, İstanbul 

Le Corbusier (2011), Mimarlık Öğrencileriyle Söyleşi, çev. S. Rifat, Yapı Kredi Yayınları 216, İstanbul. 

Pallasmaa, J. (2011), Tenin Gözleri- Mimarlık ve Duyular, çev. A. U. Kılıç, Yem yayın, İstanbul. 

Busch, Otto v.,2015, Tasarlanacak Ne Kaldı?, ed. H. Ertaş, Han Matbaacılık, İstanbul

Günay, R., 2019, Mimar Sinan Neden Tasarım dehasıdır? Yem Yayın, İstanbul.

Bilgin, İ. (2016), Mimarın Soluğu- Peter Zumthor Mimarlığı Üzerine denemeler, Metis yayın, İstanbul

Botton, Alain De,2010, Mutluluğun Mimarisi, Türkçesi; Banu Tellioğlu Altuğ, Sel Yayıncılık,İstanbul 

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması. Anlatım.
2. Hafta mekan olgusu, mekan türleri Anlatım
3. Hafta Mekana ilişkin söylemler, farklı mekan yaklaşımları Anlatım
4. Hafta Mekanın oluşumuna etki eden faktörler. Anlatım.
5. Hafta Seminer Seminer
6. Hafta Mekanı oluşturan temel unsurlar, iç-dış mekan ilişkisi, sirkülasyon konuları. Anlatım.
7. Hafta seminer seminer
8. Hafta ara sınav haftası sınav-ödev teslimi-sunum
9. Hafta Mekanı oluşturan temel unsurlar, iç-dış mekan ilişkisi, sirkülasyon konuları Anlatım
10. Hafta seminer seminer
11. Hafta .Ders kapsamında verilen okuma kitaplarının ve mekan önerilerine ilişkin analizlerin sunumu Öğrenci sunumları.
12. Hafta Mekan analizine yönelik çalışmalar, öğrenci sunumları. Öğrenci sunumları.
13. Hafta Mekan analizine yönelik çalışmalar, öğrenci sunumları Öğrenci sunumları.
14. Hafta Dersin genel değerlendirmesi tartışma- değerlendirme
15. Hafta Final. Final.
16. Hafta Final. Final.
17. Hafta Final. Final.
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1Mekan tasarımı ve yaklaşımları ile ilgi bilgi edinme
ÖÇ-2Mekan tasarımının farklı disiplinlerle olan ilişkisini anlaya bilme ve bunu tasarım bilgisine dönüştürme
ÖÇ-3Mekan tasarımına yönelik farklı yöntemleri öğrenme ve uygulama
ÖÇ-4Mekanla ilgili kuramlar ve felsefeler hakkında eleştirel bakış açısı kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4