Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ATÖLYE ÇALIŞMASI I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0947 ATÖLYE ÇALIŞMASI I 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Öğrenciye İçmimarlık ve diğer tasarım disiplinleri kapsamında kurumiçi, ulusal ve uluslararası etkinlikler kapsamında üreteceği çalışmalarda yaratıcı düşünme ve tasarlama, deneysel üretim ve birlikte üretme becerilerinin kazandırılması.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Gülay Usta
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri perşembe, 13.00-16.00 MTS 5
Görüşme Saatleri ve Yeri perşembe 16.00-17.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Kurumiçi, ulusal ve uluslararası tasarım etkinlikleri (yarışmalar, tasarım bienalleri, trianelleri vb) ile farklı üniversite ve kuruluşlarla yapılacak işbirlikleriyle düzenlenecek workshoplar, çalıştaylar için tasarım ve sanat çalışmaları üretmek.
Temel Kaynaklar  

Bert bielefeldfc Sebastian el khouli. Adım adım tasarım fikirleri, YEM, İstanbul, 2012

K. Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM, İstanbul, 2012

Scheer, David Ross, The death of drawing : architecture in the age of simulation, 2014

Balmer, Jeffrey ; Michael T. Swisher, Diagramming the big idea : methods for architectural composition, 2013

Görsel Düşünme, Arnheim; R, Metis Yayınları

Designerly Ways of Knowing, Cross, N., Springer



Zihin Haritaları, Buzan T., &Buzan, B., Alfa Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriğinin açıklanması. sunum
2. Hafta proje konusuna ilişkin tematik sunum sunum
3. Hafta konuya ilişkin bilgi toplama, araştırma, analiz-sentez sunum-tartışma
4. Hafta konuya ilişkin bilgi toplama, araştırma, analiz-sentez sunum-tartışma
5. Hafta seminer sunum
6. Hafta Proje geliştirme ve Etkinlik proje önerisinin geliştirilmesi stüdyo çalışması
7. Hafta Proje geliştirme ve Etkinlik proje önerisinin geliştirilmesi stüdyo çalışması
8. Hafta ARA DEĞERLENDİRME teslim-sunum
9. Hafta Proje geliştirme ve Etkinlik proje önerisinin geliştirilmesi stüdyo çalışması
10. Hafta Proje geliştirme ve Etkinlik proje önerisinin geliştirilmesi stüdyo çalışması
11. Hafta Proje çalışmasına yönelik değerlendirme- JÜRİ öğrenci sunumları jüri- değerlendirme
12. Hafta Proje geliştirme ve Etkinlik proje önerisinin geliştirilmesi stüdyo çalışması
13. Hafta dönem içi çalışmaların portfolyo olarak teslimine yönelik çalışmalar stüdyo çalışması- tartışma
14. Hafta Final teslime yönelik çalışmaların görselleştirilmesi, temsiline ilişkin tartışma stüdyo çalışması- tartışma
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 60
Final 1 40


ÖÇ-1Yaratıcı düşünme ve tasarlama becerisinin kazanma.
ÖÇ-2Farklı tasarım disiplinlerinde deneysel çalışmalar üretme
ÖÇ-3Farklı tasarım disiplinlerinde faaliyet gösteren kişilerle birlikte üretim yapma beceri ve anlayışını kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3