Öğrenciye İçmimarlık ve diğer tasarım disiplinleri kapsamında yaratıcı düşünme ve tasarlama, deneysel üretim ve birlikte üretme becerilerinin kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Gülay Usta
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Metin Okuma, Tartışma, Tasarım, Kritik etme
Temel Kaynaklar
Sharr, A., 2013, Mimarlar İçin Heidegger, Yem Yayınları, İstanbul
Auge, M., 2016,Yok-Yerler,Daimon Yayınları, İstanbul
OGRENCILERLE SOYLESILER : REM KOOLHAAS,Yem yayinlari
Berman,M., 1994, Kati olan hersey buharlasiyor,istanbul
Perec, P., 2017, Mekan Feşmekân, Everest Yayınları, İstanbul
Arredemento Mimarlık Dergisi
XXI Dergisi, Mimarlık Tasarım ve Mekan Dergisi
Betonart Dergisi, Beton Mimarlık ve Tasarım Dergisi
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders içeriğinin sunulması
Anlatım
2. Hafta
OKUMA 1: Sharr, A., 2013, Mimarlar İçin Heidegger, Yem Yayınları, İstanbul
haftalik okumaya dair ilk elestiriler (min 500 kelimelik okuma özeti)
metnin desifre edilmesi ve tartisilmasi (Kavram paftası oluşturma)
secilen sunumun degerlendirilmesi
Üretme
3. Hafta
Serdar-ı Ekrem Sokağa ait Renk ve Koku Haritalarının tartışılması
Üretme
4. Hafta
Serdar-ı Ekrem Sokağa ait Doku ve Ses Haritalarının tartışılması
Üretme
5. Hafta
OKUMA 2: Berman,M., 1994, Kati olan hersey buharlasiyor,istanbul
(sayfa 181-232)
haftalik okumaya dair ilk elestiriler (min 500 kelimelik okuma özeti)
metnin desifre edilmesi ve tartisilmasi (Kavram paftası oluşturma)
secilen sunumun degerlendirilmesi
Üretme
6. Hafta
Tarlabaşı storyboardlarinin degerlendirilmesi ve son kisminin hazirlanmasi
Üretme
7. Hafta
OKUMA 3: Auge, M., 2016,Yok-Yerler,Daimon Yayınları, İstanbul
(Prolog kısmı)
haftalik okumaya dair ilk elestiriler (min 500 kelimelik okuma özeti)
metnin desifre edilmesi ve tartisilmasi (Kavram paftası oluşturma)
secilen sunumun degerlendirilmesi
Üretme
8. Hafta
OKUMA 4:Berman,M., 1994, Kati olan hersey buharlasiyor,istanbul
(sayfa:27-61)
haftalik okumaya dair ilk elestiriler (min 500 kelimelik okuma özeti)
metnin desifre edilmesi ve tartisilmasi (Kavram paftası oluşturma)
secilen sunumun degerlendirilmesi
Üretme
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
OKUMA 5:Öğrencilerle Söyleşiler: Rem Koolhaas,Yem Yayınları, İstanbul
haftalik okumaya dair ilk elestiriler (min 500 kelimelik okuma özeti)
metnin desifre edilmesi ve tartisilmasi (Kavram paftası oluşturma)
secilen sunumun degerlendirilmesi
Üretme
11. Hafta
IMC degerlendirilmesi ve kesit kolaj çalışmalarının tartisilmasi.
Üretme
12. Hafta
UYGULAMA 4
Üretme
13. Hafta
Truman show filminin degerlendirilmesi ve minimal posterinin hazirlanmasi
Üretme
14. Hafta
PORTFOLYA HAZIRLANMASI
Üretme
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yaratıcı düşünme ve tasarlama becerisinin kazanma.
ÖÇ-2
Farklı tasarım disiplinlerinde deneysel çalışmalar üretme
ÖÇ-3
Farklı tasarım disiplinlerinde faaliyet gösteren kişilerle birlikte üretim yapma beceri ve anlayışını kazanma
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2
PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3
PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4
PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5
PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6
PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7
PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8
PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9
PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10
P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11
P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12
P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13
P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14
P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.