Lisans
Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SERGİ VE SERGİ MEKANLARI TASARIMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇM0951 SERGİ VE SERGİ MEKANLARI TASARIMI 3/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Bir sergi alanı oluşturmak için eser, ürün, fikir yada tekniğin hedef kitleye ulaşmasındaki tasarımının evrelerini ve boyutlarını tanımlayan disiplinler arası bir platform oluşturmak. Bu bağlamda İç Mimarlık temel eğitimi içinde grafik, görsel sanatlar, endüstri ürünleri tasarımı gibi farklı disiplinler ile işbirliği kurabilme yetisini kazandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar %70 devam zorunluluğu vardır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Handan Güzelci
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13.00-16.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 14.00-15.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Görsel Sunum, Gezi, Proje
Temel Kaynaklar  

1.       Ambrose, Timothy ve Paine, Crispin, 1993, Museum Basics, Oxon, UK.

2.       Asatekin, Mehmet, 1997, Endüstri Tasarımında Ürün-Kullanıcı İlişkiler

3.       Burcow, G.Ellis, 1997, Introduction to Museum Work, Oxford, UK.

4.       Franck, Klaus, 1961, Ausstellungen/ Exhibitions, Stuttgart, Germany.

5.       Hughes, Philip, 2010, Exhibition Design, London, UK..

6.       Matthews, Geoff, 1991, Museums and Art Galleries a Design and Development

7.       Miles, R.S. , 1982, The Design of Educational Exhibits, London, UK.

8.       O’Doherty, Brian, 2010, Beyaz Küpün İçinde, İstanbul.

9.       Velarde, Giles, 2001, Designing Exhibitions, Burlington, USA.

 


 
Diğer Kaynaklar

 

Web Sayfaları:

·         http://bienal.iksv.org/tr/haberler/bienalden-sanatci-ve-arastirmacilara-yonelik-yeni-bir-program

·         http://www.arkitera.com/etiket/14234/sergi-tasarimi

·         http://www.tetrazon.net/tr/

·         https://www.dezeen.com/tag/exhibition-design/

·         https://www.fibu.la/

·         http://www.terminaldesign.com.tr/

 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması, Sergilemeye giriş, tanım Sözlü anlatım/ Online
2. Hafta Sergilerin tarihi, gelişimi, türleri, örnekler, vb. Sözlü ve görsel anlatım/ Online
3. Hafta Küratöryel çalışma prensipleri ve sergi oluşturma Seminer 1: Davetli konuşmacı Sözlü ve görsel anlatım/ Online
4. Hafta Resmi Tatil TATİL
5. Hafta Sergileme elemanlarının tasarımı, tasarıma etki eden faktörler ve sergi aydınlatması/ Sergileme elemanlarının endüstriyel tasarım detayları ve çeşitleri Seminer 2: Davetli konuşmacı Sözlü ve görsel anlatım/ Online
6. Hafta Grafik Tasarımı, görsel ve teknolojik anlatımlar Seminer 3: Davetli konuşmacı Grupları oluşturma ve konu dağıtımları Sözlü ve görsel anlatım/ Online
7. Hafta Örnek sergi anlatımları /Analiz çalışmaları (Grup çalışması) Sözlü ve görsel anlatım/ Online
8. Hafta Örnek sergi anlatımları /Analiz çalışmaları (Grup çalışması) Sözlü ve görsel anlatım/ Online
9. Hafta Uygulama projesi-Sergi senaryosu oluşturma ve konsept geliştirme(Grup çalışması) Proje / Grup / Online
10. Hafta Uygulama projesi-Sergi senaryosu oluşturma ve konsept geliştirme(Grup çalışması) Proje / Grup / Online
11. Hafta Uygulama projesi-Tasarım yaklaşımları (Grup çalışması) Proje / Grup / Online
12. Hafta Uygulama projesi-Tasarım yaklaşımları (Grup çalışması) Proje / Grup / Online
13. Hafta Uygulama projesi-Grafik tasarım yaklaşımları (Grup çalışması) Proje / Grup / Online
14. Hafta Uygulama projesi-Grafik tasarım yaklaşımları (Grup çalışması) Proje / Grup / Online
15. Hafta Uygulama projesi- Genel kritikler Proje / Grup / Online
16. Hafta Uygulama projesi- Genel kritikler Proje / Grup / Online
17. Hafta Final_ Pandemi sürecinin koşulları dikkate alınarak final sınavları belirlenecek ve duyurulacaktır Online
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 3 60
Final 1 20


ÖÇ-1Sergi tasarım sürecinin aşamalarını bilir
ÖÇ-2Ürettiği tasarımların uygulamasını da bilgi sahibi olur
ÖÇ-3Farklı disiplinlerin bir arada çalışma prensiplerini öğrenir
ÖÇ-4Aydınlatma konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ-5Çalışmalarını daha ileri dönemlerde de kullanabilir
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ1. Mimarlık temel alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım, planlama etkinlikleri ve yerel , bölgesel,ulusal ve küresel bağlamda bilgiye sahiptir.
PÇ-2PÇ2.İlgili alanda insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan çevresel oluşum süreçlerine katkıda bulunan duyarlı proje önerileri geliştirebilecek altyapıya sahiptir.
PÇ-3PÇ3. Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-4PÇ4. Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir.
PÇ-5PÇ5. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik ( eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirebilmektedir.
PÇ-6PÇ6. Alanıyla ilgili çalışmaları yürütmek, bu süreçte araştırma projeleri planlamak, uygulama projesinde yer almak, disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar almak konusunda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
PÇ-7PÇ7.Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-8PÇ8. Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
PÇ-9PÇ9.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-10P10. İnsan-çevre ilişkisi içinde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-11P11. Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkındadır.
PÇ-12P12. Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-13P13. Mesleğinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olarak, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına, iş sağlığı ve güvenliğine dikkat etmek, mekan kalitesini arttırmaya yönelik çözüm önerileri geliştirebilmek gibi konularda yetkinliğe sahiptir.
PÇ-14P14. Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5