Öğrencilerin problemle karşılaşma, probleme yönelme ve çözebilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, görsel ve metinler üzerinde çalışarak deneme, yineleme yoluyla sorunu fark etme, görme ve çözme üzerinde durulmakta, değişkenlerle karşılaşma, değişkenleri tanımlayabilme yoluyla problemi tanıma. Problemi anlama ve kabullenme araçları geliştirme. Problem karşısında esneklik geliştirebilme. Problemi çözmeye yarayacak fiziksel beceri ve yeterlilikleri geliştirme amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba,14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba,14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-07/09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Tanımlamak, tekrarlamak, adlandırmak, bağlantı kurmak, anlatmak, betimlemek, kendi cümleleriyle ifade etmek, tanımak, açıklamak, ifade etmek, yorumlamak, uygulamak, kullanmak, çözümlemek, karşılaştırmak, ilişkilendirmek, sınıflandırmak, planlamak, önermek, bir araya getirmek, yeniden yapılandırmak, geliştirmek, benzerini yapmak, yargılamak, kıyaslamak, hesaplamak
Lynton, Norbert, Modern Satın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1991
Parramon, Jose Maria, Çizim ve resim sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995
Gill, Robert W., Basic rendering : effective drawing for designers, artists and illustrators, Thames and Hudson, 1991
Woods, Gerald, Drawing and sketching, Little, Brown and Com., 1995
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriği hakkında bilgi
Sözel Anlatım
2. Hafta
Çizgi, çizgi türleri ile yön , kavram vb. hacim anlatımı
Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Çizgi, çizgi türleri ile yön , kavram vb. hacim anlatımı
Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Işık, leke çalışması
Uygulama
5. Hafta
Işık, leke çalışması
Uygulama
6. Hafta
Doku ve doku türleri çalışması
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Çizgi, leke, doku komposizyon çalışmaları
Uygulama
9. Hafta
Çizgi, leke, doku komposizyon çalışmaları
Uygulama
10. Hafta
Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi
Uygulama
11. Hafta
Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi
Uygulama
12. Hafta
Serbest Çalışma
Uygulama
13. Hafta
Serbest Çalışma
Uygulama
14. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Problem çözme yeteneğini geliştirmek için farklı yöntemler kullanmayı deneyebilecek,
ÖÇ-2
Değişkenlerle karşılaşma, problemi tanıma konusunda çeşitli egzersizler yapabilecek,
ÖÇ-3
Problemi anlayarak kullanım araçları geliştirmeyi deneyimleyebilecek,
ÖÇ-4
Problemi çözmeye yarayacak fiziksel beceri ve yeterlilikleri geliştirme yolunda adımlar atabilecek,
ÖÇ-5
Yaratıcı yöntemler geliştirme konusunda güçlü beceriler kazanabilecek,
ÖÇ-6
Bu beceriler yoluyla bir özgüven edinebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.