Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tasarım Atölyesi I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1101 1 Tasarım Atölyesi I 1/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
 Öğrencilerin problemle karşılaşma, probleme yönelme ve çözebilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, görsel ve metinler üzerinde çalışarak deneme, yineleme yoluyla sorunu fark etme, görme ve çözme üzerinde durulmakta, değişkenlerle karşılaşma, değişkenleri tanımlayabilme yoluyla problemi tanıma. Problemi anlama ve kabullenme araçları geliştirme. Problem karşısında esneklik geliştirebilme. Problemi çözmeye yarayacak fiziksel beceri ve yeterlilikleri geliştirme amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba,14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba,14:00-16:45, Ataköy Yerleşkesi, 1C-07/09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Tanımlamak, tekrarlamak, adlandırmak, bağlantı kurmak, anlatmak, betimlemek, kendi cümleleriyle ifade etmek, tanımak, açıklamak, ifade etmek, yorumlamak, uygulamak, kullanmak, çözümlemek, karşılaştırmak, ilişkilendirmek, sınıflandırmak, planlamak, önermek, bir araya getirmek, yeniden yapılandırmak, geliştirmek, benzerini yapmak, yargılamak, kıyaslamak, hesaplamak
Temel Kaynaklar Hauser, Arnold, Sanatın toplumsal tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Gombrich,

E.H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1992Yayınları, 2006.
Diğer Kaynaklar  Lynton, Norbert, Modern Satın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1991

Parramon, Jose Maria, Çizim ve resim sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995

Gill, Robert W., Basic rendering : effective drawing for designers, artists and illustrators, Thames and Hudson, 1991

Woods, Gerald, Drawing and sketching, Little, Brown and Com., 1995
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriği hakkında bilgi Sözel Anlatım
2. Hafta Çizgi, çizgi türleri ile yön , kavram vb. hacim anlatımı Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta Çizgi, çizgi türleri ile yön , kavram vb. hacim anlatımı Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta Işık, leke çalışması Uygulama
5. Hafta Işık, leke çalışması Uygulama
6. Hafta Doku ve doku türleri çalışması Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Çizgi, leke, doku komposizyon çalışmaları Uygulama
9. Hafta Çizgi, leke, doku komposizyon çalışmaları Uygulama
10. Hafta Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi Uygulama
11. Hafta Temel tasarlamada kullanılan terimlerin genel bir değerlendirilmesi Uygulama
12. Hafta Serbest Çalışma Uygulama
13. Hafta Serbest Çalışma Uygulama
14. Hafta Final Sınavı Değerlendirme
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Problem çözme yeteneğini geliştirmek için farklı yöntemler kullanmayı deneyebilecek,
ÖÇ-2Değişkenlerle karşılaşma, problemi tanıma konusunda çeşitli egzersizler yapabilecek,
ÖÇ-3Problemi anlayarak kullanım araçları geliştirmeyi deneyimleyebilecek,
ÖÇ-4Problemi çözmeye yarayacak fiziksel beceri ve yeterlilikleri geliştirme yolunda adımlar atabilecek,
ÖÇ-5Yaratıcı yöntemler geliştirme konusunda güçlü beceriler kazanabilecek,
ÖÇ-6Bu beceriler yoluyla bir özgüven edinebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6