Dersin amacı; teknolojik gelişmeler ışığında temel bilgilerle Macintosh kullanımı vasıtasıyla öğrencilerin kendi tasarımlarını gerçekleştirebilecekleri yazılımları öğreterek projelerine destek vermektir.
Macintosh LaboratuvarındaÖğretim Üyesi bilgisayarı ve projeksiyon cihazı kullanarak ders için hazırlanan sunumlarla konular beyaz tahta kullanımıyla gerçekleşmektedir.
Temel Kaynaklar
- Dinçel, Teoman. Bilgisayar Öğreniyorum 2008, İstanbul: Pusula Yayıncılık, 2008.
- Dağ, Funda., Altınışık, Umut. Bilgi Teknolojileri: Office Programları ve Internet,Kocaeli: Umuttepe Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi, Ders içeriği hakkında bilgi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Machintos Sistemi İnceleme
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Machintos Sistemi İnceleme
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Adobe Creative CC Anlatımı
Uygulama
5. Hafta
Adobe İllüstator CC giriş
Uygulama
6. Hafta
Adobe İllüstator CC arayüzü mantığı
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Adobe İllüstator CC Logo ve kartvizit tasarımı
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Proje anlatımı
Uygulama
10. Hafta
Değerlendirme
Uygulama
11. Hafta
Değerlendirme
Uygulama
12. Hafta
Değerlendirme
Uygulama
13. Hafta
Değerlendirme
Uygulama
14. Hafta
Değerlendirme
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirecektir.
ÖÇ-2
Microsoft Office içinde yer alan Word, Excel, Powerpoint yazılımlarını kullanarak projeler hazırlayabilecektir.
ÖÇ-3
Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye gelecektir.
ÖÇ-4
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir.
ÖÇ-5
Kuramsal bilgileri sayısal ortamlara aktararak uygulamalı çalışmaları öğrenecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.