Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sanat Tarihi I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1103 1 Sanat Tarihi I 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini Anadolu odaklı olmaya öncelik vererek ortaçağlara kadar dönem ve akımlarıyla tanıtmaktır. Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki gelişmeler incelenecektir. Derste resim, heykel, mimari ve seramik alanındaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar, sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular değerlendirilecektir. 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Mehmet Üstünipek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13:00-14:45, Ataköy Kampüsü, Amfi B1-8
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 13:00-14:45, Ataköy Kampüsü, Amfi B1-8
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
1.      Konu Başlığı
2.      Konu ile İlgili Terimler
3.      Coğrafi Tanım
4.      Dönemlendirme ve Tarihsel Süreç
5.      Dönemin Sanatını Biçimlendiren Unsurlar
6.      Dönemin Sanatı
7.      Konuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
 
Ayrıca belgesel gösterimleri ve konuyla ilgili okumalar ve sınıf dışı etkinlik olarak müze/ anıt veya sergi ziyaretleriyle yerinde inceleme yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar  - John Boardman; Yunan Sanatı, Homer Yayınları, 2005
 
- Fatma Canpolat (yayına haz.); Boğazköy’den Karatepe’ye Hititbilim ve Hitit Dünyasının Keşfi, Nobel Yayın Dağıtım, 2002
 
- Gordon Childe; Tarihte Neler Oldu, Kırmızı Yayınları, 1990
 
- Ernst Fischer; Sanatın Gerekliliği, Payel Yayınları, 1995
 
- E.H. Gombrıch; Sanatın Öyküsü,Remzi Kitabevi,1986
 
- Mary Hollıngsworth,; Dünya Sanat Tarihi, İnkılap            Yayınevi, 2009
 
- J.G. Macqueen; Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, Arkadaş Yayınları, 2001
 
- Prof. Dr. Belkıs Mutlu; Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı, 2001
 
- Rudolf Naumann; Eski Anadolu Mimarlığı, Yem Kitabevi,1998
 
- Filiz Özden (ed.); Urartu: Savaş ve Estetik, 2003
 
- Wulf Schirmer; Hitit Mimarlığı, Yem Kitabevi,1982
 
- Veli Sevin; Eski Anadolu ve Trakya, İletişim Yayınları, 2003
 
- Veli Sevin; Anadolu Arkeolojisi, Der Yayınları,  2003
 
- Herbert Read; Art and Society
 
- RICHTER, Gisela Richter; Yunan Sanatı, Cem Yayınevi,1984
 
- Leland M.Roth; Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, 2002
 
- Mortimer Wheeler; Roma Sanatı ve Mimarlığı, Homer Kitabevi, 2004
 
- R.E.Wycherley; Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1991

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tarih öncesi çağlarda sanat: Avcılık ve toplayıcılıktan ilk yerleşimlere (Anadolu ve Çatalhöyük). Sözlü anlatım
2. Hafta İlk Uygarlıklar: Mezopotamya Uygarlığı ve Sanatı Sözlü anlatım
3. Hafta İlk Uygarlıklar: Mısır Uygarlığı ve Sanatı Sözlü anlatım
4. Hafta Anadolu: Hitit öncesi ve Hitit Sanatı. Sözlü anlatım
5. Hafta Anadolu: Urartu, Frig, Lidya ve Likya Sanatları. Sözlü anlatım
6. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Minos ve Miken Sanatları Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı I. Sözlü anlatım
9. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı II. Sözlü anlatım
10. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Etrüsk Sanatı ve Roma Sanatı I. Sözlü anlatım
11. Hafta Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı II. Sözlü anlatım
12. Hafta İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi. Teknik gezi
13. Hafta Erken Hıristiyan Sanatı ve Bizans Sanatı I. Sözlü anlatım
14. Hafta Bizans Sanatı II. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Sanat tarihinin ele alınan dönemlerine dair bilgileri hatırlayabilecek
ÖÇ-2Farklı dönemler ve eserler arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-3Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini tanıyabilecek.
ÖÇ-4Sanat tarihinden örnekleri yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümleyebilecek.
ÖÇ-6Sanat tarihi ile ilgili farklı kaynakları bir araya getirmek, düzenlemek ve yeni bir bakış açısıyla düzenleyebilecek.
ÖÇ-7Sanat tarihi bilgisinden yararlanarak bir sanat üretiminin niteliğini değerlendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7