Pazarlamanın genel tanımını yaparak müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerini anlamak, pazarlama sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri kavramak, işletmeleri müşterileri ile ilişkisini etkileyen faktörlerin farkına varmak, tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen faktörleri anlamak.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 12:00-13:45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 12:00-13:45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-2
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramsal tartışma, sunum, makale, örnek uygulamalar
Temel Kaynaklar
Aziz Öztürk, Pazarlama İlkeleri
Yavuz Odabaşı, Pazarlama İletişimi Yönetimi
Zafer Erdoğan, Pazarlama İlkeler ve Yönetim
Diğer Kaynaklar
Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama kavramı, önemi ve tarihçesi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
2. Hafta
Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlama anlayışının gelişimi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
3. Hafta
Pazarlamanın gelişimini hızlandıran faktörler
Sözlü Anlatım, Örnekleme
4. Hafta
Pazarlama ve çevre etkileşimi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
5. Hafta
Pazarlama yönetim süreci
Sözlü Anlatım, Örnekleme
6. Hafta
Pazarlama karması ve geliştirilmesi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
7. Hafta
Pazar bölümlendirme
Sözlü Anlatım, Örnekleme
8. Hafta
Vize
Ara sınav
9. Hafta
Pazar hedefleme
Sözlü Anlatım, Örnekleme
10. Hafta
Pazar konumlandırma
Sözlü Anlatım, Örnekleme
11. Hafta
Müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri değeri
Sözlü Anlatım, Örnekleme
12. Hafta
Çağdaş pazarlama uygulamaları
Sözlü Anlatım, Örnekleme
13. Hafta
Öğrenci ödevleri
Sözlü Anlatım, Örnekleme
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım, Örnekleme
15. Hafta
Değerlendirme
Sözlü Anlatım, Örnekleme
16. Hafta
Değerlendirme
Sözlü Anlatım, Örnekleme
17. Hafta
Değerlendirme
Sözlü Anlatım, Örnekleme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Günümüzde pazarlamanın önemini belirtebilecek.
ÖÇ-2
Pazarlamayı ve çevre koşullarını tanımlayabilecek.
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.