Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlamanın Temel İlkeleri I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1106 1 Pazarlamanın Temel İlkeleri I 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Pazarlamanın genel tanımını yaparak müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerini anlamak, pazarlama sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri kavramak, işletmeleri müşterileri ile ilişkisini etkileyen faktörlerin farkına varmak, tüketicilerin satın alma davranışını etkileyen faktörleri anlamak.

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 12:00-13:45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-2
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12:00-13:45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-2
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal tartışma, sunum, makale, örnek uygulamalar
Temel Kaynaklar

 Aziz Öztürk, Pazarlama İlkeleri

Yavuz Odabaşı, Pazarlama İletişimi Yönetimi

Zafer Erdoğan, Pazarlama İlkeler ve Yönetim



Diğer Kaynaklar  Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama kavramı, önemi ve tarihçesi Sözlü Anlatım, Örnekleme
2. Hafta Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlama anlayışının gelişimi Sözlü Anlatım, Örnekleme
3. Hafta Pazarlamanın gelişimini hızlandıran faktörler Sözlü Anlatım, Örnekleme
4. Hafta Pazarlama ve çevre etkileşimi Sözlü Anlatım, Örnekleme
5. Hafta Pazarlama yönetim süreci Sözlü Anlatım, Örnekleme
6. Hafta Pazarlama karması ve geliştirilmesi Sözlü Anlatım, Örnekleme
7. Hafta Pazar bölümlendirme Sözlü Anlatım, Örnekleme
8. Hafta Vize Ara sınav
9. Hafta Pazar hedefleme Sözlü Anlatım, Örnekleme
10. Hafta Pazar konumlandırma Sözlü Anlatım, Örnekleme
11. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri değeri Sözlü Anlatım, Örnekleme
12. Hafta Çağdaş pazarlama uygulamaları Sözlü Anlatım, Örnekleme
13. Hafta Öğrenci ödevleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
14. Hafta Genel Tekrar Sözlü Anlatım, Örnekleme
15. Hafta Değerlendirme Sözlü Anlatım, Örnekleme
16. Hafta Değerlendirme Sözlü Anlatım, Örnekleme
17. Hafta Değerlendirme Sözlü Anlatım, Örnekleme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Günümüzde pazarlamanın önemini belirtebilecek.
ÖÇ-2Pazarlamayı ve çevre koşullarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Pazarlamanın 15 (onbeş) P’sini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Pazarlama iletişimini açıklayabilecek.
ÖÇ-5Bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını yorumlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5