Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Genel Psikoloji

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1107 1 Genel Psikoloji 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Öğrencilerin psikoloji bilim ve uygulaması hakkında bilgi sahibi olması
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ayhan Erbay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi ZB1
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi ZB1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Anlatım, Sunum (PowerPoint), Tartışma, Değerlendirme, Film Analizi, Yorum ve Okuma
Temel Kaynaklar

Cüceloğlu, D. İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1998.

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders tanıtımı ve tanışma Sözlü anlatım
2. Hafta Psikolojiyi öğreneye başlarken Sözlü anlatım
3. Hafta İnsanı nasıl incelemeliyiz? Sözlü anlatım
4. Hafta Davranışın fizyolojik ve biyolojik temelleri Sözlü anlatım
5. Hafta beyin ve sinir sistemi Sözlü anlatım
6. Hafta insanın yaşam boyu gelişimi-I Film Analizi
7. Hafta insanın yaşam boyu gelişimi -II Ara sınav
8. Hafta Duyumlar Sözlü anlatım
9. Hafta Algı ve algısal süreçler Sözlü anlatım
10. Hafta Bilinç ve Bilinç Durumları Sözlü anlatım
11. Hafta İnsan Nasıl Öğrenir?-I Film Analizi
12. Hafta İnsan nasıl öğrenir?-II Sözlü anlatım
13. Hafta Bellek-I Sözlü anlatım
14. Hafta Bellek -II Sözlü anlatım
15. Hafta Film Analizi
16. Hafta Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Pozitif bilimin gerekleri ve psikoloji biliminin önemini belirtebilecek.
ÖÇ-2Pozitif bilimin uygulaması hakkında bilgi sahibi olmak, psikolojinin temel alanlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-3İnsan davranışlarının biyolojik temelini betimleyebilecek, yorumlayabilecek.
ÖÇ-4İnsanın zihinsel, ruhsal, duygusal gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak, birbirleri arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5Kişilik ve benliğin gelişimini etkileyen faktörleri, ruh sağlığı ve savunma mekanizmalarını tanıyabilecek, yorumlayabilecek, ayırt edebilecek.
ÖÇ-6Davranışlarımızın kaynakları: Güdüler, Duygular ve heyecanlar, Algı ve dikkat, Öğrenme ve bellek ve Tutumlar hakkında bilgi sahibi olabilecek, birbirleri arasında bağlantı kurabilecek yorumlayabilecek, ayırt edebilecek.
ÖÇ-7Birey ve toplum – Grup davranışı ve gruplar hakkında bilgi sahibi olabilecek, yorumlayabilecek ve davranışları nasıl etkilediğini ayırt edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7