Bir meslek, bir sanat ve bir bilim olarak kabul edilen halkla ilişkiler etkinliğinin temel kavram, ilkeleri ve aşamaları üzerinde durularak hızla yaşanan değişimler doğrultusunda Halkla ilişkilere yüklenen görev ve sorumlulukların gerek kurum içi gerekse kurum dışı nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal açıdan incelemek dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi B1-9
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi B1-9
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması.
- Kazancı, Metin. Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve önemi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Halka İlişkilerin Dünyadaki tarihsel gelişim süreci
Sözlü anlatım
3. Hafta
Halka İlişkilerin Türkiye’deki tarihsel gelişim süreci
Sözlü anlatım
4. Hafta
Halkla İlişkiler Çalışmalarının Aşamaları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Halka İlişkiler ve İtibar Yönetimi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Halkla İlişkiler ve Reklam ilişkisi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Halka İlişkiler ve Sponsorluk
Sözlü anlatım
9. Hafta
Halka İlişkilerde Lobilicik
Sözlü anlatım
10. Hafta
Halkla İlişkiler ve Propaganda
Sözlü anlatım
11. Hafta
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Sözlü anlatım
12. Hafta
Halka İlişkiler ve Kriz Yönetimi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Halkla ilişkiler kavram ve ilkelerini ifade edecek.
ÖÇ-2
Halkla İlişkiler uygulamalarının kurumiçi ve kurumdışı nasıl gerçekleştiğini tanımlayacak.
ÖÇ-3
Halkla İlişkilerin kuramsal boyutunu öğrenerek kurumlardaki önemini belirtecek
ÖÇ-4
Halkla İlişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi hakkında teorik bilgi sahibi olacak ve yorumlayacak.
ÖÇ-5
Halka İlişkiler Yönetiminin aşamalarını ve uygulamalarını gerçekleştirecek.
ÖÇ-6
Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini ölçümleyecek.
ÖÇ-7
Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini karşılaştıracak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.