Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Halkla İlişkiler Temel Kavram ve İlkeleri

Halkla İlişkiler Temel Kavram ve İlkeleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN1108 1 Halkla İlişkiler Temel Kavram ve İlkeleri 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bir meslek, bir sanat ve bir bilim olarak kabul edilen halkla ilişkiler etkinliğinin temel kavram, ilkeleri ve aşamaları üzerinde durularak hızla yaşanan değişimler doğrultusunda Halkla ilişkilere yüklenen görev ve sorumlulukların gerek kurum içi gerekse kurum dışı nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal açıdan incelemek dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi B1-9
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi B1-9
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders anlatma ve güncel olayların derste tartışılması.
Temel Kaynaklar - Peltekoğlu,  Filiz Balta. Halka İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Yayıncılık, 2009.
- Kazancı, Metin. Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve Halkla İlişkilerin kavramsal çerçevesi ve önemi Sözlü anlatım
2. Hafta Halka İlişkilerin Dünyadaki tarihsel gelişim süreci Sözlü anlatım
3. Hafta Halka İlişkilerin Türkiye’deki tarihsel gelişim süreci Sözlü anlatım
4. Hafta Halkla İlişkiler Çalışmalarının Aşamaları Sözlü anlatım
5. Hafta Halka İlişkiler ve İtibar Yönetimi Sözlü anlatım
6. Hafta Halkla İlişkiler ve Reklam ilişkisi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Halka İlişkiler ve Sponsorluk Sözlü anlatım
9. Hafta Halka İlişkilerde Lobilicik Sözlü anlatım
10. Hafta Halkla İlişkiler ve Propaganda Sözlü anlatım
11. Hafta Halkla İlişkiler ve Tanıtım Sözlü anlatım
12. Hafta Halka İlişkiler ve Kriz Yönetimi Sözlü anlatım
13. Hafta Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk Sözlü anlatım
14. Hafta Genel Tekrar Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Halkla ilişkiler kavram ve ilkelerini ifade edecek.
ÖÇ-2Halkla İlişkiler uygulamalarının kurumiçi ve kurumdışı nasıl gerçekleştiğini tanımlayacak.
ÖÇ-3Halkla İlişkilerin kuramsal boyutunu öğrenerek kurumlardaki önemini belirtecek
ÖÇ-4Halkla İlişkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimi hakkında teorik bilgi sahibi olacak ve yorumlayacak.
ÖÇ-5Halka İlişkiler Yönetiminin aşamalarını ve uygulamalarını gerçekleştirecek.
ÖÇ-6Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini ölçümleyecek.
ÖÇ-7Halkla İlişkiler içinde yer alan sponsorluk, lobicilik, kriz yönetimi vb. uygulamaların etkinliğini karşılaştıracak.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7