Teknolojik gelişmeler ışığında temel bilgilerle Macintosh kullanımı vasıtasıyla öğrencilerin kendi tasarımlarını gerçekleştirebilecekleri yazılımları öğreterek projelerine destek vermektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15:00-16:45, Ataköy Kampüs, 1B07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 15:00-16:45, Ataköy Kampüs, 1B07-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Macintosh LaboratuvarındaÖğretim Üyesi bilgisayarı ve projeksiyon cihazı kullanarak ders için hazırlanan sunumlarla ders konuları anlatılmaktadır. Anlatımlar programlar kullanılarak uygulamalı çalışmalarla desteklenmektedir.
Temel Kaynaklar
- Dinçel, Teoman. Bilgisayar Öğreniyorum 2008, İstanbul: Pusula Yayıncılık, 2008.
- Dağ, Funda., Altınışık, Umut. Bilgi Teknolojileri: Office Programları ve Internet,Kocaeli: Umuttepe Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta
Photoshop Anlatımı
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Fotoğraf çekimi
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Photoshop: Özel Teknikler
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Photoshop: Taş Effekti (Stone Portrait)
Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta
Photoshop: Maskeleme
Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Photoshop: Brush Tools
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Photoshop: Action
Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta
Uygulamalı Sınav: Photoshop (Film Afiş)
Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta
Indesign: Arayüz
Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Indesign: Tasarım
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Indesign
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Uygulamalı Sınav: Indesign (Reklam Afiş)
Sözlü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Teknolojik gelişimler ışığında Macintosh kullanımını gerçekleştirecektir
ÖÇ-2
Microsoft Office içinde yer alan Word, Excel, Powerpoint yazılımlarını kullanarak projeler hazırlayabilecektir
ÖÇ-3
Uygulamalı çalışmalar yapabilecek düzeye gelecektir.
ÖÇ-4
Creative Suite Paketinde yer alan Photoshop ve Illustrator programlarını kullanabilecektir.
ÖÇ-5
Bir konu üzerinde taslak hazırlayarak parçaları birleştirerek değerlendirme yapabilecektir.
ÖÇ-6
Meslekleriyle ilgili araçları ve yazılımlar doğru kullanarak projeleri uygulayabilecektir.
ÖÇ-7
Yazılımlarla tasarımlar ve projeler gerçekleştirecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.