Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yaratıcı Düşünce

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2104 2 Yaratıcı Düşünce 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
İletişimin temeli olan yaratıcılığın önemini nedenleriyle ortaya koyup iletişimde yaratıcı düşünebilmeyi sağlamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Yakup Pera Sağıroğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45 , Ataköy Kampüs, B1-8
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09:00-10:45 , Ataköy Kampüs, B1-8
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Teorik bilgiler eşliğinde pratik yapmak ve yaratıcı örneklerle desteklemek
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, derse giriş Sözlü anlatım
2. Hafta İletişimde yaratıcılığın tanımı Sözlü anlatım
3. Hafta İletişimde yaratıcılık neden önemlidir, sebepleri Sözlü anlatım
4. Hafta Yaratıcılık iletişimde ne işe yarar, katkıları Sözlü anlatım
5. Hafta Yaratıcı ve sıradan ileşim arasındaki farklar Sözlü anlatım
6. Hafta İletişimde yaratıcılık öğrenilebilinir mi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sıradan bir fikir yaratıcı iletişim fikrine dönüşebilir mi Sözlü anlatım
9. Hafta Yaratıcı bir fikir nasıl oluşturulur Sözlü anlatım
10. Hafta Yaratıcı fikre ulaşmanın yöntemleri Sözlü anlatım
11. Hafta Yaratıcı fikrin uygulanma aşamaları Sözlü anlatım
12. Hafta Örnek çalışmalar Uygulama
13. Hafta Örnek çalışmaların yaratıcı hale dönüştürülmesi Uygulama
14. Hafta Yaratıcı düşünce ve gelecek Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1İletişimde yaratıcılığın tanımını bilecek
ÖÇ-2İletişim çalışmalarında kendini ifade edebilecek
ÖÇ-3Yaratıcı iletişim çalışmaları örnekleyebilecek
ÖÇ-4Bilgilerini yeni proje geliştirirken kullanabilecek
ÖÇ-5Yaratıcı çalışmaları ayırt edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5