Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişimbilimi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2105 2 İletişimbilimi II 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
İletişimin alanındaki kuramların, modellerin güncel yaşamla bağını kurarak, modern insanının yaşamında başat bir konumda olan kitle iletişim araçlarının toplumsal yaşama yön verme gününü ve toplumsal yaşam üzerindeki etkisini öğretmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA3
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, ZA3
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dersler süresince, güncel toplumsal örnek olaylar üzerinden iletişim alanına dair kuram ve modellerin güncel yaşamla bağlantısı kurulmaktadır.
 
Temel Kaynaklar - Tutar, Hasan. Genel İletişim Kavramlar ve Modeller, Ankara: Seçkin Yayınları, 2008.
- Yaylagül, Levent. Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları, 2006.
 
- McQuail, Denis., Windahl, Sven. İletişim Modelleri-Kitle İletişim Çalışmalarında-, İstanbul: İmge Yayınları, 2005.
 
- Gökçe, Orhan. İletişim Bilimine Giriş, Ankara: Turhan Yayınevi, 2002.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Sözlü anlatım
2. Hafta Toplumsal yaşam içinde iletişim olgusunun öneminin altının çizilmesi. Sözlü anlatım
3. Hafta Toplumsal gelişmelerin ve değişimlerin iletişim alanı üzerindeki etkilerinin aktarılması. Sözlü anlatım
4. Hafta Tarihsel süreç içinde gelişen iletişim teknolojilerinin kitle iletişim araçlarını modern insanının yaşamında başat bir konuma ulaştırmasının ifade edilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte bireyler arasındaki iletişimin içeriğinin ve biçiminin nasıl bir değişim geçirdiğinin incelenmesi. Sözlü anlatım
6. Hafta İletişim bilimine ilişkin temel modellerin çıkış nedenlerinin gözden geçirilmesi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta İletişim bilimine ilişkin temel modellerden söz edilmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta İletişim bilimiyle ilişkili temel modellere yönelik örneklerin verilerek bu modellerlin açıklamalarının yapılması. Sözlü anlatım
10. Hafta İletişim alanındaki farklı yaklaşımların ortaya konulması. Sözlü anlatım
11. Hafta İletişim biliminin kapsamında farklı düşünce biçimlerinin özelliklerinin ifade edilmesi . Sözlü anlatım
12. Hafta İletişim alanındaki farklı kuramsal yaklaşımların temel çıkış noktalarının vurgulanarak, yaklaşımlarının ortaya konulması. Sözlü anlatım
13. Hafta İletişim alanındaki farklı kuramsal yaklaşımlara dair örneklerin verilmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Küreselleşmenin, değişimin iletişim alanı üzerindeki etkilerinin üzerinde durulması. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1İletişim biliminin tarihsel süreç içinde yaşamla paralel olarak nasıl bir değişim geçirdiğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2İletişim bilimi alanındaki farklı yaklaşımlara dair görüşleri tanımlayabilecek.
ÖÇ-3İletişim biliminin toplumsal yaşamdaki yerini ve önemini ifade edebilecek
ÖÇ-4İletişimin kuram ve modellerin güncel yaşamla bağlantısını kurabilecek
ÖÇ-5İletişim biliminin kuram ve modellerinden yola çıkarak, bunlara ilişkin çeşitli örnekler aktarabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5