Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlamanın Temel İlkeleri II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN2106 2 Pazarlamanın Temel İlkeleri II 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Modern pazarlamanın temel kavramı çerçevesinde üretici-tüketici ilişkilerinde üstlendiği işlev, pazarlamanın çevresi, içeriği ve barındırdığı temel stratejiler hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İrem Aydoğdu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11.00:12.45, Ataköy Kampüs B1-8
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11.00:12.45, Ataköy Kampüs B1-8
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kuramsal tartışma.
Temel Kaynaklar
Odabaşı, Y. (1995). Pazarlama İletişim, A.Ü. Yayınları.
Mucuk İ. (2016). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta SWOT analizi. Sözlü anlatım
2. Hafta Rakip analizi. Sözlü anlatım
3. Hafta Pazar analizi. Sözlü anlatım
4. Hafta Tüketici davranışları. Sözlü anlatım
5. Hafta Ürün farklılaştırma ve konumlandırma stratejileri. Sözlü anlatım
6. Hafta Ürün yaşam eğrisi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Marka ve göstergebilim ilişkisinin incelenmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Yerli marka pazarlama uygulamaları örnekleri. Sözlü anlatım
10. Hafta Yabancı marka pazarlama uygulamaları örnekleri. Sözlü anlatım
11. Hafta Uluslar arası pazarlama. Sözlü anlatım
12. Hafta Pazarlama yönetimi. Sözlü anlatım
13. Hafta Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi. Sözlü anlatım
14. Hafta Pazarlama planı ve hazırlanması. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama kavramı ve içeriği ile bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-2Pazarlama terim ve yöntemlerini kullanabilecek.
ÖÇ-3Tutundurma karması yönetimini uygulayabilecek.
ÖÇ-4Pazarlama faaliyetlerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Pazarlama türlerini karşılaştırabilecek.
ÖÇ-6Pazarlama raporu taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-7Pazar araştırmaları pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7