Reklamcılık, kavramına ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve güncel uygulamalı örnekler üzerinden; reklamın amaçlarının, işlevlerinin, türlerinin ortaya konulması, günümüz tüketim toplumunda işletmelerin ve bireylerin yaşamındaki yerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 5B-06-08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00 - 15:45, Ataköy Kampüs, 5B-06-08-10
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Reklamcılık alanına ilişkin temel kavram ve ilkeler çerçevesinde iletişim sürecinin nasıl, hangi öğelerle gerçekleştiği, amacına ulaşmayı hedefleyen bir iletişimin kurulması için hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği ve hangi etmenlerden kaçınılması gerektiği uygulamalarla, örneklerle tartışılmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009.
- Babacan, Muazzez. Reklamcılık Temel Kavramlar, İstanbul: Detay Yayıncılık, 2005.
Reklam kavramının farklı görüşler doğrultusunda ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
6. Hafta
Pazarlama iletişimi içinde reklamın yerinin irdelenmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Temel reklamın türlerinin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Çeşitli reklam ortamlarının ele alınması ve reklam ortamlarına ilişkin çeşitli örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
11. Hafta
Reklamcılık sürecini açıklayan çeşitli modellerden söz edilmesi.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Reklam kampanyası planlama sürecinin ele alınması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Günümüz reklamcılık anlayışını etkileyen; gerilla pazarlama, eğlence pazarlaması vb. kavramlara değinilmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Reklam ajanslarının tarihsel gelişimi ve işleyişi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Reklam modellerini özümseyerek, tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Reklam modellerini yaşama uyarlayarak, kullanabilecek.
ÖÇ-3
Reklamcılık alanına ilişkin yetilerini geliştirerek, temel düzeyde bir reklam taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-4
Reklamcılıkla pazarlama iletişiminin diğer unsurları arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5
Edindiği kuramsal bilgileri güncel reklam örnekleriyle ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-6
Reklamcılık alanına ilişkin genel kavramları açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.