Davranış Bilimleri dersinin amacı, bireysel ve toplumsal yaşamla ilgili konuları irdelemek, organizasyonlarda etkin üyeler olabilmek ve yaratmak için gerekli bilgilerle donatmak ve liderleil becerilerini geliştirmektir.. Bu ders kapsamında psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji, antropoloji gibi bilim dallarını içeren sosyal bilimler alanında bireyler arası ilişkileri etkileyen konular işlenecektir. Hedeflenen sonuç öğrencilerin Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış konusunun özünü oluşturan temel kavramları öğrenmesidir.
Derslerde interaktif öğrenim modeli kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar
Davranış Bilimleri / Eğitim Yayınevi / 10. Baskı - 2019
Prof.Dr. M. Şerif Şimşek / Prof. Dr. Adnan Çelik / Prof. Dr. Tahir Akgemci
Diğer Kaynaklar
İletişimin ABC’ si / Ünsal Oskay
Tutum Algı İletişim / Prof. Dr. Metin İnceoğlu
Algı Yönetimi / Prof. Dr. Bilal Karabulut
Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu / Erving Goffman
Örgütsel Davranış / Prof. Dr. Ünsal Sığrı- Doç. Dr. Sait Gürbüz
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve Ders İçerikleri ve Konu Bilgilendirmesi
Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta
Davranış Bilimleri Tanımı ve Temel Kavramlar
Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
Kişilik Ve Davranış
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
İnanç ve Tutumlar
Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta
Algılama ve Öğrenme
Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta
Davranış Düzlemi ve Sosyal Kurumlar
Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta
Kültür ve Örgüt Kültürü
Sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
9. Hafta
İletişim ve Birey İlişkileri
Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta
Gruplar ve Grup Davranışları
Sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta
Kitle Psikolojisi
Sözlü anlatım, tartışma
12. Hafta
Yöneticilik ve Liderlik
Sözlü anlatım, tartışma
13. Hafta
Motivasyon ve Motivasyon Kuramları
Sözlü anlatım, tartışma
14. Hafta
Öğrendiklerimizi Değerlendirme.
Sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Örgütsel davranış konularının içerdiği terminolojiyi açıklayabilecek ve tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
İnsan ve örgütsel davranışta sistem yaklaşımı bağlantısını kurabilecek.
ÖÇ-3
Örgütsel davranış konularını örnekleyebilecek.
ÖÇ-4
Davranışa ilişkin yaklaşımları analiz edebilecek.
ÖÇ-5
Çalışan – organizasyon ilişkisini açıklayabilecek
ÖÇ-6
Etkin organizasyonlar oluşturmada davranış teorilerinin rolünü gösterebilecek.
ÖÇ-7
Organizasyonlarda insan davranışlarının nedenlerini açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.