Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İmaj Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3101 3 İmaj Yönetimi 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Kişi imajını oluşturan etmenler bağlamında etkili iletişim, beden dili, özgüven, özsaygı, karizma, giyim-kuşam, renkler, statü göstergeleri, uzam dili konuları irdelenerek kurum imajı  çerçevesinde kurum kimliği, kurum imajının türleri ve kurum imajının işlevleri örneklerle irdelenmektedir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Işıl Zeybek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba,13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-1
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba,13.00-14.45, Ataköy Kampüsü, Amfi ZD-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin konuları kuramsal ve uygulayımsal olarak gereken ile gerçek iş yaşamında nasıl olduğu konularının örnek ve gözlem yoluyla ortaya koymak.
 
Temel Kaynaklar -- Landis, Jude  vd., İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık, 2006.
 
- Zeybek, Işıl ve Duru, Hande. Kimliğim ve Ben, İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, 2007
 
- Çakır, Özlem. Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2011.
 

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve genel giriş. Kişi imajının kişilerarası iletişimindeki önemi tartışılarak bir olgu olarak imaj ve imaj yönetiminin tanımı ve kökenbilimsel açıdan incelenmesi. Sözlü anlatım
2. Hafta Kişi imajını oluşturan etmenlerin belirlenerek bu etmenlerin önemi ve işlevlerinin tartışılması. Kişisel imaj çerçevesinde etkin iletişimin önemi ve ilk izlenimi olumlu kılmanın yollarının saptanması. Sözlü anlatım
3. Hafta Kişi imajı türlerinin tartışılmasının ve sınıflandırılmasının yapılması. Sözlü anlatım
4. Hafta Etkili konuşma, etkin dinleme, anlama, anlatma, değerlendirme, sunum tarzı ve yazılı iletişim süreçlerinin etkili iletişim çerçevesinde değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
5. Hafta Olumlu düşüncenin, özgüvenin ve özsaygının imaj yaratımındaki öneminin tartışılması Sözlü anlatım
6. Hafta Kişisel imajın oluşmasında önemli işlev üstlenen giyim-kuşam biçimlerinin irdelenerek iş yaşamında erkeklerin ve kadınların nasıl giyinmeleri gerektiğinin tartışılması Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Giyim-kuşamda tercih ettiğimiz renklerin aktardığı anlamların saptanması Sözlü anlatım
9. Hafta Kişilerarasındaki mesafe alanları, statü rolleri ve oturma biçimlerinin aktardığı anlamların tartışılması. İlk izlenimi olumlu kılmada önemli rol üstlenen bir diğer önemli etmen sözsüz iletişim çerçevesinde, jestler ve mimiklerin aktardığı anlamlar. Sözlü anlatım
10. Hafta Kurumsal imaj çeşitleri ve imaj oluşturmada etken olan öğelerin tartışılması. Sözlü anlatım
11. Hafta Kurumsal imajı etkileyen unsurların tartışılarak, planlı bir imaj değişimi için yapılması gereken aşamaların belirlenmesi. Sözlü anlatım
12. Hafta İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
13. Hafta İmaj reklamının amaçları ve marka imajıyla kurum imajının değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
14. Hafta Genel Tekrar. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Kişilerarası iletişim sürecinde önemli bir rol üstlenen kişi imajını, imajı oluşturan etmenleri ve işlevlerini tartışabilecek.
ÖÇ-2Etkin iletişimin önemi ve imaj yönetimi arasındaki ilişkiyi saptayabilecek
ÖÇ-3Kurumsal imajı etkileyen ve imaj değişikliği için yapılması gereken değişimleri sorgulayabilecek.
ÖÇ-4Bilgilerini, duygularını ve düşüncelerini etkili konuşma ve etkili yazma çerçevesinde ifade edebilecek.
ÖÇ-5Etkili iletişim becerilerini geliştirebilecek ve kazanabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5