Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3103 3 Seminer I 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
 Öğrencilere, halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama iletişimi etkinliklerini değerlendirebilmek ve gerçekleştirebilmek için öncelikli olarak kuramsal bilgiler çerçevesinde teknik ve kültürel bir alt yapının kazandırılması amaçlanmaktadır.
 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 12:00-13:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi B1-4
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 12:00-13:45, Ataköy Yerleşkesi Amfi B1-4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar  

-          Odabaşı, Yavuz. Postmodern Pazarlama, İstanbul: Medicat Yayınları, 2004.

-          Baudrillard Jean, Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1997.

-          Çelik, Sabahattin. Hazsal ve Faydacı Tüketim, İstanbul:Derin Yayınları, 2009.

-          Gökberg, Macit. Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2002.

-          Yanıklar, Cengiz. “Tüketimin Sosyolojisi”, İstanbul: Birey Yayıncılık, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta “Kültür” kavramının tanımının tartışılması Sözlü anlatım
2. Hafta “Tüketim kültürü” kavramının tartışılması Sözlü anlatım
3. Hafta “Tüketim Toplumu”nun tartışılması Sözlü anlatım
4. Hafta “Popüler kültür” olgusunun tartışılması Sözlü anlatım
5. Hafta “Modernizm” kavramının tartışılması Sözlü anlatım
6. Hafta “Postmodernizm” kavramının tartışılması Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta “Felsefe” olgusunun tartışılması Sözlü anlatım
9. Hafta “Hedonizm” olgusunun tartışılması Sözlü anlatım
10. Hafta “Görüngübilim” olgusunun tartışılması Sözlü anlatım
11. Hafta “Gözetim toplumu” kavramının tartışılması Sözlü anlatım
12. Hafta “Dijitalleşme” kavramının tartışılması Sözlü anlatım
13. Hafta “Sosyal Medya” kavramını tartışılması Sözlü anlatım
14. Hafta “Küreselleşme/Yerelleşme” olgusunun tartışılması Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Mesleki alanlarla ilgili temel kavram ve yaklaşımları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Eğitim aldığı alan doğrultusunda kavramların içeriklerini ve önemini belirtebilecek.
ÖÇ-3Durumları, olayları ve olguları kendi tümceleriyle ifade edebilecek.
ÖÇ-4Karşılaşılan iletişim problemlerini analitik düzlemde ele alabilecek.
ÖÇ-5Etkileşim içinde olan farklı disiplinlerdeki temel kavramlarla bağlantı kurabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5