Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Araştırma Yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN3105 3 Araştırma Yöntemleri 2/0/0 Z Türkçe 2
Dersin Amacı
İletişim çerçevesinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri hem biçimsel hem de bilimsel olgular ışığında kullanarak nicel ve nitel değerleri yorumlamayı öğrenmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Ceyda Deneçli Arıbakan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-2
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-2
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılmaktadır. Ders için hazırlanan sunumlarla konular öğrencilere hem görsel hem de güncel örneklerle desteklenmektedir. Ders sonlarında öğrencilerin hazırladıkları projelerle yaratılan tartışma ortamıyla derste anlatılan konular desteklenmektedir.
Temel Kaynaklar - Aziz, Aysel.Araştırma Yöntemleri Teknikleri ve İletişim. İstanbul: Turhan Yayınevi, 2003.
- Erdoğan, İrfan. Pozitivist Metodoloji. Ankara:Erk Yayınları, 2003.
 
- İslamoğlu, Hamdi. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit: Beta Yayınları, 2009.
 
- Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
 
- Karasar, Niyazi Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2009.
 
- Severin, W. and Tankard, J. Communication Theories: Origins, and Uses In The Mass
Media. London: Longman, 1992.
 
- Yıldırım, Ali.  Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2008.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel tanışma ve ders akışı ve içeriğinin bilgisi. Sözlü anlatım
2. Hafta Bilginin kaynağı ve bilim Sözlü anlatım
3. Hafta Bilimsel yöntemin tanımı ve aşamaları Sözlü anlatım
4. Hafta Araştırma kavramı, süreci ve teknikleri Sözlü anlatım
5. Hafta Araştırma Yöntemleri ve Model tanımlama Sözlü anlatım
6. Hafta Evren ve örneklem konusu Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Veri toplama ve teknikleri Sözlü anlatım
9. Hafta Araştırmalarda problem belirleme Sözlü anlatım
10. Hafta Araştırmalarda içerik oluşturma Sözlü anlatım
11. Hafta Araştırmalarda kaynak gösterme Sözlü anlatım
12. Hafta Araştırmalarda raporun yazılması ve çoğaltılması Sözlü anlatım
13. Hafta Final projelerinin sunumları Uygulama
14. Hafta Final projelerinin sunumları Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını uygulamalı olarak öğrenecektir
ÖÇ-2Kaynak taramanın ve bilgiye ulaşmanın yollarını öğrenecektir.
ÖÇ-3Bilimsel araştırma yapma deneyimine sahip olacaktır.
ÖÇ-4Bilimsel yazılarda dipnot kullanımı, referans gösterme gibi becerileri edinecektir.
ÖÇ-5Bilimsel bir araştırmanın kendine özgü zorluklarını ve araştırma etiğinin önemini kavrayacaktır.
ÖÇ-6Bilimsel bir makalenin nasıl hazırlanıp sunulacağını öğrenecektir
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6