Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İletişim Sanatları Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Pazar Araştırmaları ve Uygulamaları

Pazar Araştırmaları ve Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5102 5 Pazar Araştırmaları ve Uygulamaları 1/2/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Öğrencileri üniversite eğitimi sonrasında pazarlama araştırması ve pazarlama araştırmasını önemi konusunda bilgili ve donanımlı hale getirmek.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Emine Anık
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15:30-18:30, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-7
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 15:30-18:30, Ataköy Yerleşkesi, Amfi B1-7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Birçok kavramı birbirinden uzaklaştırmadan anlatmak. Görsel ve örnekler (bilgisayar ile sunum) kullanmak. Örnek olaylar üzerinden yorumlamalar yapmak ve en önemlisi ders içinde uygulama.
Temel Kaynaklar

Gegez, E. (2021), Pazarlama Araştırmaları (7. Baskı), İstanbul: Beta Yayınevi

Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., Çinko, M. (2018), Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi (7. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.

 

Diğer Kaynaklar  Karagöz, Y. (2019), Spss Amos Meta uygulamalı Nicel Nitel Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (1. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama, Pazar Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Sözlü anlatım
2. Hafta Pazarlama Araştırma Süreci basamakları Sözlü anlatım
3. Hafta Keşfedici ve Sonuçlandırıcı Araştırma Modelleri Sözlü anlatım
4. Hafta Kalitatif Araştırmada Veri Kaynakları Birincil Kaynaklar Sözlü anlatım
5. Hafta Kalitatif Araştırmada Veri Kaynakları İkincil Kaynaklar Sözlü anlatım
6. Hafta Pazarlama Araştırmalarında Veri Toplama Yöntemleri Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Odak Grup Görüşmesi ve Derinlemesine görüşme Sözlü anlatım
9. Hafta Gözem ve Derinlemesine görüşme Sözlü anlatım
10. Hafta Projektif Teknikler ve Deney Vaka analizi
11. Hafta Anket Vaka analizi
12. Hafta Anket Sözlü anlatım
13. Hafta Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata Kaynakları Sözlü anlatım
14. Hafta Ölçme ve Ölçekleme Sözlü anlatım
15. Hafta Fina Sınavı Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Araştırmanın önemini belirleyebilecek ve altını çizebilecek.
ÖÇ-2Pazarlama Araştırması konusunu net bir şekilde yorumlayabilecek.
ÖÇ-3Eleştirebilecek ve sorgulayabilecek.
ÖÇ-4Önlerine çıkacak herhangi bir pazarlama araştırması çalışmasını basitçe tasarlayabilecek.
ÖÇ-5Yapılmış bir araştırmayı gözden geçirebilecek.
ÖÇ-6Bazı öğrenilen projeleri/olayları uyarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6