Bölümde verilen ilk 2 yıllık temel eğitim sonrasında öğrencilerin, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında uygulama düzeyinde deneyim kazanmaları ve öğrendikleri kuramsal bilgileri eyleme dönüştürmeleri amaçlanmaktadır.
Markalar Nasıl Genç Kalır (Joeri Van Den Bergh & Mattias Behrer)
Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott)
Dijital Dönüşüm (Gonca Telli&Samet Aydın)
Müşteri Deneyimi (Kaan Varnalı)
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri (Ebru Özgen)
Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)
Dijital Halkla İlişkiler (Elif Başak Sarıoğlu)
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Tanışma
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Dijital Genç Kültür
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Dijital Reklamcılık ve PR
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Dijital Reklamcılık ve PR
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Yapay Zekâ (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR)
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir.
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir.
Ara sınav
8. Hafta
Vize
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Edinilen temel kuramsal bilgileri uygulama alanlarında kullanabilecek.
Sektörel brifler doğrultusunda kampanya ve etkinlik taslakları hazırlayabilecek
ÖÇ-5
Sektör-üniversite işbirlikleri çerçevesinde organizasyonlar düzenleyerek mesleki uygulamaları pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.