Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5103 5 Seminer III 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bölümde verilen ilk 2 yıllık temel eğitim sonrasında öğrencilerin, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında uygulama düzeyinde deneyim kazanmaları ve öğrendikleri kuramsal bilgileri eyleme dönüştürmeleri amaçlanmaktadır.
 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi 3B-12-14-16
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi 3B-12-14-16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sözlü anlatım, tartışma.

Temel Kaynaklar

Otomatik Müşteri (John Warrillow) 

Markalar Nasıl Genç Kalır (Joeri Van Den Bergh & Mattias Behrer) 

Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Halkla İlişkiler (David Meerman Scott) 

Dijital Dönüşüm (Gonca Telli&Samet Aydın)

Müşteri Deneyimi (Kaan Varnalı)

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri (Ebru Özgen)

Kurumsal İletişim (Joep Cornelissen)

Dijital Halkla İlişkiler (Elif Başak Sarıoğlu)

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve Tanışma Sözlü Anlatım
2. Hafta Dijital Genç Kültür Sözlü Anlatım
3. Hafta Dijital Reklamcılık ve PR Sözlü Anlatım
4. Hafta Dijital Reklamcılık ve PR Sözlü Anlatım
5. Hafta Yapay Zekâ (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR) Sözlü Anlatım
6. Hafta Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir. Sözlü Anlatım
7. Hafta Seminerler; Pazarlama, Reklam, Halkla İlişkiler, Medya ve yakınsamalı alanlarında faaliyet gösteren kendi konularında deneyimli kişilerin katılımıyla gerçekleşecektir. Ara sınav
8. Hafta Vize Sözlü Anlatım
9. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Sözlü Anlatım
10. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Sözlü Anlatım
11. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Sözlü Anlatım
12. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Sözlü Anlatım
13. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Sözlü Anlatım
14. Hafta Pazarlama, reklam, halkla İlişkiler ve medya alanındaki gelişmelerin yorumlanması Sözlü Anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 5
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 50


ÖÇ-1Edinilen temel kuramsal bilgileri uygulama alanlarında kullanabilecek.
ÖÇ-2Uygulama planları ile takvim hazırlayabilecek.
ÖÇ-3Sektörel briflerin stratejik hedeflerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Sektörel brifler doğrultusunda kampanya ve etkinlik taslakları hazırlayabilecek
ÖÇ-5Sektör-üniversite işbirlikleri çerçevesinde organizasyonlar düzenleyerek mesleki uygulamaları pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5