Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Ceyda Deneçli Arıbakan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi ZA-2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi ZA-2
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Ders Anlatımı ,Örnek Olaylar, Sınıf içi Tartışma
Temel Kaynaklar
Erdoğan Koç, Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 4.Baskı,2012.
Diğer Kaynaklar
Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4.Edition, 2010.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 1
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 2.
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Tüketici Davranışına Giriş
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta
Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Vize
Sınav
10. Hafta
Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Tüketici Karar Alma Süreci
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Pazarlama İletişimi,Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri,Etik ve Tüketici Davranışı
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5
Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6
İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7
Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.