Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Tüketici Davranışları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN5104 5 Tüketici Davranışları 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı

Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof.Dr.Ceyda Deneçli Arıbakan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi ZA-2
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 13:00-14:45, Ataköy Yerleşkesi ZA-2
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.  

Ders Anlatımı ,Örnek Olaylar, Sınıf içi Tartışma
Temel Kaynaklar Erdoğan Koç, Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 4.Baskı,2012.
Diğer Kaynaklar Michael R. Solomon, Gary Bamossy, Soren Askergaard ve Margaret K. Hogg, Consumer Behaviour A European Perspective, Pearson Education, 4.Edition, 2010.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 1 Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Bölüm 2. Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Tüketici Davranışına Giriş Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
8. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Vize Sınav
10. Hafta Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Pazarlama İletişimi,Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri,Etik ve Tüketici Davranışı Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Tüketici davranışını etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-4Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7