Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6103 6 Seminer IV 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı

Öğrencilere genel anlamda iletişim alanının farklı uzmanlık alanlarıyla ilişkilendirilebilecekleri farklı disiplinlerdeki kimi kuramsal bilgilerin, kavramların  aktarılması ve bu çerçevede öğrencilere söz konusu kavramlar üzerinden eleştirel bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Pınar Türker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-10:45, Ataköy Kampüs, B1-7
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 09:00-10:45, Ataköy Kampüs, B1-7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, örnekleme, tartışma, uygulama
Temel Kaynaklar  - Neil Postman, Teknopoli

- Manuel Castels, Ağ Toplumu

- Anthony Giddens, Modernite ve Bireysel Kimlik

- Jean Baudrıllard, Simülasyon



- Erving Goffman, Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu

Diğer Kaynaklar -Ders notları, makale, tezler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sosyal Medyaya Giriş Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
2. Hafta İletişimin Dijitalleşmesi Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
3. Hafta Sosyal Medya ve Geleneksel Medya Farkları Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
4. Hafta Sosyal Medya Araçları ve Kullanımı Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
5. Hafta Dijital Vatandaşlık, Dijital Yerliler, Dijital Göçmenler, Dijital Yönetişim Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
6. Hafta Sosyal Medya ve Pazarlama İletişimi, Halkla İlişkiler, Reklam Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
7. Hafta Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Sosyal Medya ve Gizlilik Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
10. Hafta Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
11. Hafta Transmedya, Post Truth Kavramları ve Örnekler Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
12. Hafta Sosyal Medyada Algı ve İmaj Yönetimi Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
13. Hafta Proje Sunumları Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
14. Hafta Genel tekrar Anlatım, Örnekleme, Tartışma, Uygulama
15. Hafta Final Final
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Hazırlanan etkinlik takvimini uygulayabilecek.
ÖÇ-2Kuramsal bilgileri uygulama alanlarında pratik edebilecek.
ÖÇ-3Etkinlik sonuçlarını rapor edebilecek.
ÖÇ-4Etkinlikler düzeyinde oluşturulan stratejilerin taslaklarını hazırlayabilecek
ÖÇ-5Belirlenen stratejileri uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5