Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Marka Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN6104 6 Marka Yönetimi 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin bir markayı teorik bilgiler ve pratik uygulamalarla bileşenlerine ayırarak analiz edebilmeyi ve yönetebilmeyi kullanabilmesidir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Hakan Okay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 16:00-17:45, Ataköy Kampüs, 3B-03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 16:00-17:45, Ataköy Kampüs, 3B-03-05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğrencilerin tanımlanan hedeflere ulaşmasını sağlamak için her biri 1,5 saatlik blok ders anlatılacaktır. Öğretim yaklaşımı anlatılan marka yönetimi teorisinin geçmiş ve güncel örneklerle desteklenmesine dayanmaktadır.
Temel Kaynaklar - Aaker, David. Building Strong Brands, Free Pres, 1996.

- Ries, Al & Laura  Marka Yaratmanın 22 Kuralı, İstanbul: Mediacat, 2000.
- Aktuğlu, Işıl Karpat. Marka Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004.
 
- Trout, Jack. Konumlandırma Stratejileri, Ankara: Optimist, 2005.
 
- Duffy, Neil. Aşkla Yaratılan Markalar, İstanbul: MediaCat, 2005.
 
- Knapp, Duane E. Marka Aklı, İstanbul: Mediacat, 2002.
 
- Perry, Alycia., Wisnom,  David. Markanın DNA’sı, İstanbul: Mediacat, 2005.
 
- Uztuğ,Ferruh. Markan Kadar Konuş, İstanbul: Mediacat, 2003.
 
- Güven Borça, Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı?, İstanbul: Mediacat, 2002.
 
- Martin Lindstrom, Duyular ve Marka,  Ankara: Optimist, 2006.
 
- Douglas B. Holt, İkon Markalar, İstanbul: MediaCat, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Markanın tarihçesi, tanımları, temel işlevleri, marka-ürün farklılığı. Sözlü anlatım
2. Hafta Marka ile ilgili kavramlar. Sözlü anlatım
3. Hafta Marka kimliği planlama modeli: Marka analizi. Sözlü anlatım
4. Hafta Marka kimliği planlama modeli: Marka kimliği. Sözlü anlatım
5. Hafta Marka kimliği planlama modeli: Marka konumlandırma I. Sözlü anlatım
6. Hafta Marka kimliği planlama modeli: Marka konumlandırma II. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Marka adının belirlenmesi. Sözlü anlatım
9. Hafta Marka ikonları I Sözlü anlatım
10. Hafta Marka ikonları II Sözlü anlatım
11. Hafta Marka denkliği modelleri Sözlü anlatım
12. Hafta Ödev değerlendirme. Proje
13. Hafta Vakalar ve örnekler. Vaka analizi
14. Hafta Vakalar ve örnekler. Vaka analizi
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Marka kavramı ve gelişimini gözden geçirebilecek.
ÖÇ-2Güncel marka terminolojisini tanıyabilecek.
ÖÇ-3Marka bileşenlerini ifade edebilecek.
ÖÇ-4Marka farkındalığı ve marka çağrışımlarının ana unsurlarını tanıyabilecek.
ÖÇ-5Marka imajı yaratmada ürün özelliklerinin önemini değerlendirmek
ÖÇ-6Markayı bileşenleriyle çözümleyebilecek ve örneklerle uygulayabilecek.
ÖÇ-7Markayı konumlandırmayı uygulayabilecek.
ÖÇ-8Yeni marka tasarlayabilecek ve yaratabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8