İletişim hukukuna ilişkin genel bilgi ve temel kavramları sunma, meslek hayatında karşılaşılacak iletişim hukukuna ilişkin sözleşmeleri anlayabilme ve sözleşme maddelerini müzakere edebilme bilgisi kazandırma.
- Tekinalp, Prof. Dr. Ünal. Fikri Mülkiyet Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Fikri hakların anlamı, önemi ve hukuk sistemindeki yeri.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Eser sahibinin ve icracı sanatçıların hakları.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Mali haklar ve manevi haklar üzerindeki hukuki işlemler ve sözleşmeler.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Fikri haklara ilişkin sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken noktalar: Bir kontrol listesi (checklist).
Sözlü anlatım
5. Hafta
Fikri hakların ihlalinde hukuka uygunluk nedenleri .
Sözlü anlatım
6. Hafta
Fikri haklar ve meslek birlikleri.
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Fikri haklarda koruma süresi ve sonuçları.
Sözlü anlatım
9. Hafta
Fikri hakların ihlal edilmesinin sonuçları: Tecavüzün tespiti, durdurulması, ihtiyati tedbir, maddi tazminat.
Sözlü anlatım
10. Hafta
Fikri hakların ihlal edilmesinin sonuçları: Manevi tazminat, diğer hukuki yollar ve cezai hükümler.
Sözlü anlatım
11. Hafta
İnsanın marka olma yolculuğu: İnsan sesinin, isminin ve resminin ticari değer olarak kullanılması, hukuken korunması ve bu konulara ilişkin sözleşmelere genel bakış.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Endüstriyel tasarım koruması.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Patent koruması.
Sözlü anlatım
14. Hafta
Eser, marka, endüstriyel tasarım ve patent kavramlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim Hukukunun varoluş amacını tanıyabilecek.
ÖÇ-2
Fikri haklarını nasıl koruyabileceğini değerlendirebilecek.
ÖÇ-3
Başkalarının fikri haklarını ihlal etmekten ne şekilde kaçınabileceğini saptayabilecek
ÖÇ-4
Öğretim hayatı boyunca diğer derslerde yaptığı çalışmaların/ödevlerin/projelerin fikri hukuk bakımından ne ölçüde korunduğunu sorgulayabilecek.
ÖÇ-5
Sektörde gerçekleştireceği çalışmaların fikri hukuk bakımından ne ölçüde korunduğunu sorgulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2
Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3
Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5
Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6
Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7
Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9
Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10
Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11
Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12
Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13
Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14
Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15
İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.