Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Hukuku

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISN7102 7 İletişim Hukuku 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
İletişim hukukuna ilişkin genel bilgi ve temel kavramları sunma, meslek hayatında karşılaşılacak iletişim hukukuna ilişkin sözleşmeleri anlayabilme ve sözleşme maddelerini müzakere edebilme bilgisi kazandırma.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Aytaç Özelçi
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, Amfi ZD-3
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi, Amfi ZD-3
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Çalışmaya Dayalı Etkileşimli Metodu.
Temel Kaynaklar - Karahan, Sami., Saraç, Tahir., Nal, Temel., Suluk, Cahit. Fikri Mülkiyet Hukukunun Esasları.  İstanbul: Seçkin Yayıncılık, 2009.
- Tekinalp, Prof. Dr. Ünal. Fikri Mülkiyet Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları, 2006.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fikri hakların anlamı, önemi ve hukuk sistemindeki yeri. Sözlü anlatım
2. Hafta Eser sahibinin ve icracı sanatçıların hakları. Sözlü anlatım
3. Hafta Mali haklar ve manevi haklar üzerindeki hukuki işlemler ve sözleşmeler. Sözlü anlatım
4. Hafta Fikri haklara ilişkin sözleşmelerde dikkat edilmesi gereken noktalar: Bir kontrol listesi (checklist). Sözlü anlatım
5. Hafta Fikri hakların ihlalinde hukuka uygunluk nedenleri . Sözlü anlatım
6. Hafta Fikri haklar ve meslek birlikleri. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Fikri haklarda koruma süresi ve sonuçları. Sözlü anlatım
9. Hafta Fikri hakların ihlal edilmesinin sonuçları: Tecavüzün tespiti, durdurulması, ihtiyati tedbir, maddi tazminat. Sözlü anlatım
10. Hafta Fikri hakların ihlal edilmesinin sonuçları: Manevi tazminat, diğer hukuki yollar ve cezai hükümler. Sözlü anlatım
11. Hafta İnsanın marka olma yolculuğu: İnsan sesinin, isminin ve resminin ticari değer olarak kullanılması, hukuken korunması ve bu konulara ilişkin sözleşmelere genel bakış. Sözlü anlatım
12. Hafta Endüstriyel tasarım koruması. Sözlü anlatım
13. Hafta Patent koruması. Sözlü anlatım
14. Hafta Eser, marka, endüstriyel tasarım ve patent kavramlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim Hukukunun varoluş amacını tanıyabilecek.
ÖÇ-2Fikri haklarını nasıl koruyabileceğini değerlendirebilecek.
ÖÇ-3Başkalarının fikri haklarını ihlal etmekten ne şekilde kaçınabileceğini saptayabilecek
ÖÇ-4Öğretim hayatı boyunca diğer derslerde yaptığı çalışmaların/ödevlerin/projelerin fikri hukuk bakımından ne ölçüde korunduğunu sorgulayabilecek.
ÖÇ-5Sektörde gerçekleştireceği çalışmaların fikri hukuk bakımından ne ölçüde korunduğunu sorgulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler alanla ilgili iletişim, sanat, kültür ve diğer kavramları tanımlayabilecek ve edindiği teorik bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecektir.
PÇ-2Alanında başarıyı yakalamak için gerekli teorik kazanımları kazanacak, alanın niceliksel ve niteliksel yöntemlerini öğrenerek yaratıcı tasarımlar yapabilecektir.
PÇ-3Öğrenciler iletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreçlerindeki gelişimini anlayarak kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelerle ilgili alanda meydana gelen değişimleri ve sonuçları değerlendirebilecektir.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabileceklerdir.
PÇ-5Okudukları, algıladıkları ve anladıkları konuları analiz edebileceklerdir.
PÇ-6Öğrenciler iletişim ve tasarım konularında çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyecek ve çalışmalarına uyarlayabileceklerdir.
PÇ-7Öğrenciler araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını ve iletişim kanallarını bir araya getirebilecek, böylece yaratıcı plan ve özgün çözümlere yol açan iletişim stratejileri geliştirebileceklerdir.
PÇ-8Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanlarını ve kaynaklarını etkin bir şekilde organize edebileceklerdir.
PÇ-9Reklam yazarlığı, müşteri temsilcisi, marka yöneticisi, iletişim stratejisti ve iletişim danışmanlığı gibi temel mesleki alanlarda ayrıntılı ve zorunlu bilgi birikimini geliştireceklerdir.
PÇ-10Öğrenciler belirli konularda iletişim stratejisi oluşturacak ve ilgili her türlü çalışmayı gerçekleştireceklerdir.
PÇ-11Kişisel çizgilerinde yaratıcı, özgür ve esnek çalışacaklar.
PÇ-12Öğrenciler, projelerinin daha etkili ve inandırıcı bir yapıya kavuşturulması için gerekli fikir ve bilgileri yazılı, sözlü veya başka yollarla sağlayabilecek ve biriktirebileceklerdir.
PÇ-13Bir çalışmada hedef kitleyle ilişki sırasında ekip çalışmasını teşvik eden destekleyiciler olacaklardır.
PÇ-14Öğrenciler mesleğinin gerekli araç ve gereçlerini tam zamanında ve yerinde kullanabilecek, projelerini zamanında uygulayabilecektir.
PÇ-15İletişim sürecindeki sorunlara çözüm geliştirecek ve inisiyatiflerini kullanabileceklerdir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5